Jag håller på att renovera en kåk sedan många år och har nu hamnat i ett läge där jag går bet på att finna svar. Ett rum ska vi ljudisolera extra och har valt att sätta dubbelgips utanför plywood. För att minska risken för sprickbildning i innerhörn ska jag använda hörnprofiler i plåt. Frågan är dock, ska profilen sitta på plywoodskivan eller innanför?