Jag håller på att renovera en kåk sedan många år och har nu hamnat i ett läge där jag går bet på att finna svar. Ett rum ska vi ljudisolera extra och har valt att sätta dubbelgips utanför plywood. För att minska risken för sprickbildning i innerhörn ska jag använda hörnprofiler i plåt. Frågan är dock, ska profilen sitta på plywoodskivan eller innanför?
 
  • Gilla
Nikorasu
  • Laddar…
Mellan plywood och gips.
 
  • Gilla
surris och 1 till
  • Laddar…
T Tjrex skrev:
Mellan plywood och gips.
Tackar, misstänkte det men ibland behöver man hjälp på vägen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.