16 481 läst ·
55 svar
16k läst
55 svar
Inkopplingpunkt Solceller Elcentral
Självbyggare
· Stockholm
· 10 355 inlägg
Jo det stämmer du får tänka på att det inte var i går jag gick där. Inflationen i olika utbildningar har varit ganska stor och omfattande genom åren. Nu kände jag iofs till de lagarna redan kanske därför jag så tydligt minns när vi höll på med det.D Dilato skrev:
Läraren var på gränsen till behörig med sin civing bakgrund men det var många roliga infall under hans tid kanske lite offside från SÖ riktlinjer men ändå. En tydlig effekt var att många ointresserade väcktes upp lite där och vi korsade över gränsen i att se lite matematiskt på sakerna också. Lärarna i matematik där var riktiga träbockar utan förmåga att anpassa pch lite entuiasmera och väcka intresse för ämnet.
Det är säkert sant, det är 57 år sedan jag gick i 7:an så minnet av innehållet för olika årskurser är lite dimmigt.GK100 skrev:
Vad har du själv för minnesbilder av när sån fundamenta introducerades för dig? Det är ganska intressant i ljuset av vad bara all googling osv bidrar med över senate decennier för att inte tala om all (som jag ser det missiktad) hype kring AI.A ajn82 skrev:
Jag har mycket kontakt med personer i alla åldrar i mitt fack och det är för mig intressant att försöka följa och förstå olika grunder man bygger på och hur de kan både splittra och integrera över generationerna.
Fattas många grundade definitioner där. Vad är framsteg, finns någon riktning utöver uppblåsta egon utan fotfäste som så lätt fångar det mänskliga psyket när man lever i otroligt överflöd som vi gör osv. Det är intressant att läsa i många trådar bara här på BH hur fjärmade många är från hård realia sett till begränsningar. Det som mest är markant där är att så många oavsett fason tror att missriktad ekonomi närmast ekonomism är överordnat allt ocj allena saliggörande som förklaringsmodell. Verkligen en misshandel av etymologin.D Dilato skrev:
Dina upplevelser du beskriver tex att vistas mycket i Tanzania är riktigt kul det bör ge perspektiv.
Gymnasiet, natur teknisk-inriktning, sent 90-talGK100 skrev:
Vad har du själv för minnesbilder av när sån fundamenta introducerades för dig? Det är ganska intressant i ljuset av vad bara all googling osv bidrar med över senate decennier för att inte tala om all (som jag ser det missiktad) hype kring AI.
Jag har mycket kontakt med personer i alla åldrar i mitt fack och det är för mig intressant att försöka följa och förstå olika grunder man bygger på och hur de kan både splittra och integrera över generationerna.
Klicka här för att svara