GK100 GK100 skrev:
Tror Bo tittat på fel bilder. Du ska koppla gamla 1,4 till nya 2 sen gamla 2 till nya 4 och slutligen gamla 3 till nya 1.
Detta är rätt👌
 
Lönne Lönne skrev:
Beror på hur det är kopplat idag i dom gamla termostaterna? För i mina termostater satt det helt andra färger så kunde absolut inte gå på färg,
Har märkt ut L, N och M (ställdon/motor) i min illustration, så man får gå på det och inte färgerna. För att säkert avgöra vad som är L, N och M i sin egen situation så får man kolla på sin gamla inkoppling som du säger. Nu råkar jag ha samma färger som OP, förutom att min bryggning inte är turkos utan vit precis som inkommande L.

Lönne Lönne skrev:
Mitt problem va att jag fick tag på fel termostat! Skulle ha nc, men hade fått no, så efterbytet så funkade det galant
NC är vad jag behöver också, precis som OP redan visste att han behövde här.
 
Redigerat:
Ogredani Ogredani skrev:
Har märkt ut L, N och M (ställdon/motor) i min illustration, så man får gå på det och inte färgerna. För att säkert avgöra vad som är L, N och M i sin egen situation så får man kolla på sin gamla inkoppling som du säger. Nu råkar jag ha samma färger som OP, förutom att min bryggning inte är turkos utan vit precis som inkommande L.


NC är vad jag behöver också, precis som OP redan visste att han behövde här.
Ja låter som du har koll på läget!
Nått jag störde mig på va att nc va mkt dyrare än no, passade på o inhandlade alla under Black Friday då dom sjönk någon 100lapp
 
Lönne Lönne skrev:
Ja låter som du har koll på läget!
Nått jag störde mig på va att nc va mkt dyrare än no, passade på o inhandlade alla under Black Friday då dom sjönk någon 100lapp
Nu finns faktiskt NC lite billigare, men det är ändå dyrt överlag jämfört med för några år sen. Som allt annat iofs.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.