Fick hem svf-8 igår och trodde att kablarna skulle vara någorlunda lika. Men det var en kabel mindre på denna vilket ställer till det. Den gamla en siemens hade en extra kabel (grå) som var kopplad till kondensator. Det satt även en röd kabel i den men den hade inget stift så den räknar jag bara bort.Så frågan är hur kopplar jag nu?
Hittade en bild från någon och frågan är om jag ska följa den bilden. Postar några bilder.
Bild 1 börja koppla som denna?
Bild 2 nya fläkten med kondensator
Bild 3 Kablaget från den gamla, har dock tänk hoppa över kontakten och koppla direkt på plint.
Bild 4 Kopplingsplint
Hittade en bild från någon och frågan är om jag ska följa den bilden. Postar några bilder.
Bild 1 börja koppla som denna?
Bild 2 nya fläkten med kondensator
Bild 3 Kablaget från den gamla, har dock tänk hoppa över kontakten och koppla direkt på plint.
Bild 4 Kopplingsplint
Produkter som diskuteras: "fläkten"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Bild 1 original fläkt, den som är trasig.J Josth skrev:
Bild 2 den nya jag köpte
En fråga till er som bytt fläktmotor.
Har precis satt i en ny på min svf-7. Jag reagerade på att på själva fläkten så satt det liksom små metallclips på några av bladen? Är det någonting som ska sitta kvar eller ska man ta bort dom? Tänkte om de har någonting med balans att göra. Tog tyvärr ingen bild då mobilen gled ner från taket efter halva ingreppet 🤦🏻
Har precis satt i en ny på min svf-7. Jag reagerade på att på själva fläkten så satt det liksom små metallclips på några av bladen? Är det någonting som ska sitta kvar eller ska man ta bort dom? Tänkte om de har någonting med balans att göra. Tog tyvärr ingen bild då mobilen gled ner från taket efter halva ingreppet 🤦🏻
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden