Hej! Har köpt en begagnad köksblandare som jag tänkte koppla in men är osäker på hur den exakt ska se ut i andra änden. Har inte sett den den här breda varianten av "klämring" (eller om det kanske är en slags förminskning) förut. Så om någon vet vad delen heter så skulle det vara toppen.
Strax ovanför i bilden sitter en 1/2" lekande mutter. Röret från blandaren är 10mm.
I nuläget kommer inkommande vatten från en 15mm ballofix, och "klämringen" går ned i konan men jag är osäker på om det känns helt bra.
Finns den någon annan del som behövs eller är det bara att dra på?
Strax ovanför i bilden sitter en 1/2" lekande mutter. Röret från blandaren är 10mm.
I nuläget kommer inkommande vatten från en 15mm ballofix, och "klämringen" går ned i konan men jag är osäker på om det känns helt bra.
Finns den någon annan del som behövs eller är det bara att dra på?
Det är den röda delen som sitter på ditt blandarrör. Fattas gör den blåa delen. Sen ska om man följer monteringsanvisningar det kopplas mot den en vatettekoppling å då storlek r15 då du säger att muttern som sitter på röret är en 1/2 tum
Mmm på slangarna från blandaren sitter 15x10 förminskare som saknar den nedre delen. Har du den så kan det funka. Men det är en chansning då kulventilerna är av okänt fabrikat och det inte är säkert att koningarna eller gängorna stämmer mot varann.
Klicka här för att svara



