Hej! Kollade i utebelysningen hemma. det kommer ett rör ut ytterväggen, och ur det två trådar (RK 2,5). Trådarna går in genom lampans baksida genom ett litet hål. Det är en "vallgrav" i baksidans plast där röret från väggen passar någurlunda.

Är dett ok? Borde det inte vara ordentligt tätat? Eller EKK från väggen upp genom en gummigenomföring på undersidan av lampan?

Dessutom saknades jord, men det hänger väl ihop med 70-talet.

Har bytt till FK1,5 med jord, borde jag göra något mer?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.