R
harka harka skrev:
sen kan jag hålla med om RoAds kommentarer kring drivdonet, dålig engelska och en beröringsvarning på grund av hög värme känns inte riktigt bra – däremot tror jag kanske inte att det finns någon omedelbar katastrofrisk, den ska klara av att leverera till lampor på 20 Watt, dina LEDar drar 0.8 W styck och jag misstänker att du har långt färre lampor än 25 stycken så det torde vara helt okej att använda den under installationsfasen; men jag skulle också satsa på en mer förtroendeingivande transformator
Det är inte bara, eller ens i första hand, överbelastning jag är orolig över. Allt för ofta så slarvas det med den elektriska isolationen mellan primär och sekundärsidan. Då finns det en risk att det finns en potentialskillnad mot jord på 230V på 12V-sidan.

Kombinera det med billiga LED-spottar från alibaba så har man ett bra tillfälle att få en rejäl kyss utan att behöva vara i närheten av en annan människa ;)

• Gilla
harka
  • Laddar…
Kan börja med att jag inte är en elektriker. Kabelvalet och tätning till kopplingsdosor hade jag kikat över. Tänk att det aka klara väder och vind(uv-ljus) under lång tid.
Vad gäller spottarna så måste man veta om det är konstant ström eller konstant spänning då det finns olika drivdorn för det, dock är väl den varianten du har vanligast tror jag. Sen kan det beroende på spot akiljanom dom ska serie eller paralellkopplas. Därnär polvändningen viktig.

Tack så mycket för era svar! Ni är fantastiska som tagit er tid! Jag är osäker på om jag löser detta på egen hand och kommer ta hjälp av någon utifrån som har koll Vill inte riskera att få en kyss från annat än av min man

Det du har där bör fungera utan problem, men för att eliminera felkällor så byt ut skruvplinten till 2st WAGO 221-3 se bild. Dom kan man inte misslyckas med ,då där bara är en tråd i varje hål. Finns hos Kjell o Co med flera varuhus Googla.
Börja med att koppla in en belysning och få den att funka. GrönGul jordledare kan kan du klippa bort, den bara förvirrar på 12 Volt sidan och har ingen funktion. Belysning kopplas parallellt, nätdelen kan betraktas som ett bilbatterier + lämplig säkring som man laddar en gång i veckan.
WAGO 221-3 skruvplint med transparent kropp och orange spakar för elinstallation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
L Leif i Skåne skrev:
Det du har där bör fungera utan problem, men för att eliminera felkällor så byt ut skruvplinten till 2st WAGO 221-3 se bild. Dom kan man inte misslyckas med ,då där bara är en tråd i varje hål. Finns hos Kjell o Co med flera varuhus Googla.
Börja med att koppla in en belysning och få den att funka. GrönGul jordledare kan kan du klippa bort, den bara förvirrar på 12 Volt sidan och har ingen funktion. Belysning kopplas parallellt, nätdelen kan betraktas som ett bilbatterier + lämplig säkring som man laddar en gång i veckan.
[bild]
måg den verkar ju mycket smidigare än vanliga sockerbitar! Tack för tipset!

• Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.