8 882 läst ·
19 svar
9k läst
19 svar
Inkoppling av Dimmax
Moderator
· Stockholm
· 57 821 inlägg
Men brytaren då, du har ritat en kronbrytare i så fall är det korrekt. En kronbrytare har "gemensam" matning till båda knapparna, men om det är en dubbel trappomkopplare (som vore onödigt dyr) så krävs det en bygling av fas från den ena brytaren till den andra.
Har du tillgång till mätinstrument?
Har du tillgång till mätinstrument?
Det är så min brytare ser ut. Jag har mätt med min multimeter på dimmaxen via Nollan som sitter i takdosan.
Brun kabel på Dimaxen = 230V
Trycker man på den fjädrande knappen på brytaren så får man 230V till den vita kabeln på dimmaxen. 0V när du släpper fjädrande knappen.
Men jag får inget ut ifrån den svarta kabeln ifrån dimmaxen... efter man har tryckt på den fjädrande brytaren
Så det verkar vara något fel på Dimmaxen. Skall byta den imorgon så får vi se.
Brun kabel på Dimaxen = 230V
Trycker man på den fjädrande knappen på brytaren så får man 230V till den vita kabeln på dimmaxen. 0V när du släpper fjädrande knappen.
Men jag får inget ut ifrån den svarta kabeln ifrån dimmaxen... efter man har tryckt på den fjädrande brytaren
Så det verkar vara något fel på Dimmaxen. Skall byta den imorgon så får vi se.
Produkter som diskuteras: "multimeter"
Multimetrar
Multimetrar är mångsidiga instrument som används inom elektronik och elteknik för att mäta olika parametrar som ström, spänning och resistans. De kan vara digitala eller analoga och är ett oumbärligt verktyg för alla som regelbundet
Läs mer
Ja, det är nog ett fel i den, det kan nog inte vara något annat.
Kanon!!! d^_^b
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
