Mikael_L
Så om nätägaren kräver fasadmätarskåp bör man kunna argumentera för att uppvärmningen ska tas från omätt ström då ... :thinking: :crysmile:

• Haha
Wheelabrator
  • Laddar…
H
S sa3afc skrev:
Huvudsäkringarna får kylning, man slipper bjuda in nätägaren i huset vid fel, servisbyte eller mätarbyte, smidigt att gå ut med fler utgående kablar till övriga byggnader, slipper ha en mätartavla inne.
Okej, inga riktiga anledningar att betala 10k till en elektriker för. Känns som saker som händer ungefär en gång vardera om man bor i huset hela livet.

Mikael_L Mikael_L skrev:
Så om nätägaren kräver fasadmätarskåp bör man kunna argumentera för att uppvärmningen ska tas från omätt ström då ... :thinking: :crysmile:
Ja något annat tycker jag inte kan komma på fråga men i slutändan så blir det ändå vi abonenter som vi får betala för alla uppvärmda skåp.

För att förtydliga så anser jag inte att uppvärmda skåp ska införas, det tycks ju gå bra ändå, men det är intressant att reflektera över följderna om man väljer att följa varje regel och anvisning som finns :cool:

Intressant är också att min telefon valde att ersätta ordet "tillverkare" med "blåvittillverkare". Det kanske faller på kopperativa förbundet att ta tag i den här frågan...

Smältpropparna ute i skåpet är för det mesta glödheta så skåpet kan anses vara uppvärmt.;)
Hm. Sitter propparna före eller efter mätaren?

Mikael_L
R roke skrev:
Smältpropparna ute i skåpet är för det mesta glödheta så skåpet kan anses vara uppvärmt.;)
Hm. Sitter propparna före eller efter mätaren?
Ah, det är ju också en tanke.
Då är det alltså bara inför "kallstart" som man måste börja med att värma upp säkringarna. T.ex. när man kommer till fritidshuset mitt i vintern ... ;)

• Gilla
  • Haha
Panor82 och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.