G Greger_08 skrev:
Har en sådan där billig prov tryckare jag körde med en 1/2 muff..

Dock så får man ju vad man betalar för tappade trycket men det läckte ingenstans så det måste varit backventilen i pumpen..

Nöjd iallafall man ser ju om den sprutar vatten :)
Jo riktig kinakvalle på den. Haha
Krilleman Krilleman skrev:
Jag antar att det är 20 på fördelaren och 15 på provtryckningsutrustningen.

Då är det en liknade denna som är enklast:

[länk]
jo låter rimligt. 20 är det iaf på fördelaren. Tack!

Krilleman
O olofh skrev:
Jo riktig kinakvalle på den. Haha
För 229:- kan man inte förvänta sig annat än billig Kinakvalitet. 😂

Finns ju andra som är bättre, men tråkig prislapp.

Gul REMS trycktestpump med manometer för tryck och täthetsprovning av rörsystem.

Gul REMS E-Push 2 elektrisk testpump med rörledningar, pris 10 729 kr, få kvar i lager enligt produktbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
olofh
  • Laddar…
Så nu har jag fyllt upp slingorna och testtryckt. Använde mig av amazon varianten som faktiskt höll tätt under de 90min jag hade det inkopplat.

Jag följde dessa 2 guider. Drog in vattenslangen från trädgården och satte en lite skarv bit på sista sträckan där jag också hade en gardena snabbkoppling med reglerventil så jag enkelt kunde stänga vattnet utan att springa ut. https://www.jula.se/catalog/tradgar...llbehor/slangkopplingar/snabbkoppling-712117/

Noterade nu att jag har en minimal droppläcka nere vid värmepannan på en T koppling med reduceringshylsa 28>22. Har nog varit så ett tag för det är lite ärgat. Ev att det ”lossnat” lite nu när jag dragit i rören och kopplat in fördelaren på ovanvåningen. Försökt dra åt klämringen men påverkar inget. Är det bara till att öppna helt och linda om hela skarven?

O olofh skrev:
Använde mig av amazon varianten som faktiskt höll tätt under de 90min jag hade det inkopplat.
En provtryckning enligt säker vatten tar väl minst 120 minuter?

• Gilla
olofh och 1 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
En provtryckning enligt säker vatten tar väl minst 120 minuter?
Mkt möjligt. Nu är det ändå inte aktuellt

Edit. Det där lät ju hårt… menar bara att jag inte kommer göra om det nu. Var nog inte fullt 120min men mer än 90iaf då jag var iväg och käkade och fixade lite annat under tiden. Bra om någon annan hittar tråden, 120min ska det vara!

Redigerat:
  • Gilla
useless
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.