1 156 läst ·
19 svar
1k läst
19 svar
Inget lin i denna koppling va?
Jo riktig kinakvalle på den. HahaG Greger_08 skrev:
jo låter rimligt. 20 är det iaf på fördelaren. Tack!Krilleman skrev:
Så nu har jag fyllt upp slingorna och testtryckt. Använde mig av amazon varianten som faktiskt höll tätt under de 90min jag hade det inkopplat.
Jag följde dessa 2 guider. Drog in vattenslangen från trädgården och satte en lite skarv bit på sista sträckan där jag också hade en gardena snabbkoppling med reglerventil så jag enkelt kunde stänga vattnet utan att springa ut. https://www.jula.se/catalog/tradgar...llbehor/slangkopplingar/snabbkoppling-712117/
Noterade nu att jag har en minimal droppläcka nere vid värmepannan på en T koppling med reduceringshylsa 28>22. Har nog varit så ett tag för det är lite ärgat. Ev att det ”lossnat” lite nu när jag dragit i rören och kopplat in fördelaren på ovanvåningen. Försökt dra åt klämringen men påverkar inget. Är det bara till att öppna helt och linda om hela skarven?
Jag följde dessa 2 guider. Drog in vattenslangen från trädgården och satte en lite skarv bit på sista sträckan där jag också hade en gardena snabbkoppling med reglerventil så jag enkelt kunde stänga vattnet utan att springa ut. https://www.jula.se/catalog/tradgar...llbehor/slangkopplingar/snabbkoppling-712117/
Noterade nu att jag har en minimal droppläcka nere vid värmepannan på en T koppling med reduceringshylsa 28>22. Har nog varit så ett tag för det är lite ärgat. Ev att det ”lossnat” lite nu när jag dragit i rören och kopplat in fördelaren på ovanvåningen. Försökt dra åt klämringen men påverkar inget. Är det bara till att öppna helt och linda om hela skarven?
Produkter som diskuteras: "slangkopplingar"
Kran- & slangkopplingar
Kopplingar spelar en avgörande roll i alla typer av rör- och slangsystem genom att ansluta olika rördelar och säkerställa en sömlös ström av vätskor eller gaser. Oavsett om du arbetar med vattenledningar, trädgårdsslangar, gasrör eller
Läs mer
Mkt möjligt. Nu är det ändå inte aktuelltuseless skrev:
Edit. Det där lät ju hårt… menar bara att jag inte kommer göra om det nu. Var nog inte fullt 120min men mer än 90iaf då jag var iväg och käkade och fixade lite annat under tiden. Bra om någon annan hittar tråden, 120min ska det vara!
Redigerat:
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden