Nej verkligen inget lin där!O olofh skrev:
Aldrig lin när man har en klämring. 👍
Möjligtvis lite locher för att smörja lite.
Men man ska man bara smörja kopplingarna om installationsanvisningen medger det.
Vad har du för tillverkare på prylarna?
Redigerat:
Nej det var ett rejält snålt blad som följde med med lite teknisk spec kring flöde men diagrammet är så suddigt så går ändå inte att läsa. Flödesinstöllnibgar får jag ta senare, nu mest fokus på att koppla in det och få det tätt. Måste fixa en tryckprovare också. Har en manometer, borde gå att skruva på ett T rör och en bilventil samt ansluta till påfyllningen efter jag dragit i vatten i slingorna…eller tänker jag helt fel? Kanske inga 7bar testtryck menmenKrilleman skrev:
Angående smörjning följ bara inte rådet i click bait-reklamen som jag hade på sidan förut!O olofh skrev:Nej det var ett rejält snålt blad som följde med med lite teknisk spec kring flöde men diagrammet är så suddigt så går ändå inte att läsa. Flödesinstöllnibgar får jag ta senare, nu mest fokus på att koppla in det och få det tätt. Måste fixa en tryckprovare också. Har en manometer, borde gå att skruva på ett T rör och en bilventil samt ansluta till påfyllningen efter jag dragit i vatten i slingorna…eller tänker jag helt fel? Kanske inga 7bar testtryck menmen
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "gängtätning"
Gängtätningstejp
Gängtätningstejp, ofta känd som PTFE-tejp eller Teflon-tejp, används vanligtvis för att försegla rörgängor i VVS-applikationer för att förhindra läckage vid lederna. Denna typ av tejp är mycket tålig mot kemikalier och höga
Läs mer
Om det inte föreligger risk för frost så skulle jag provtrycka med vatten alla dagar i veckan.O olofh skrev:
Denna skulle duga gott för det priset!
Logga in
Skapa konto
Har en sådan där billig prov tryckare jag körde med en 1/2 - 3/4 muff..
Dock så får man ju vad man betalar för tappade trycket men det läckte ingenstans så det måste varit backventilen i pumpen..
Nöjd iallafall man ser ju om den sprutar vatten
Dock så får man ju vad man betalar för tappade trycket men det läckte ingenstans så det måste varit backventilen i pumpen..
Nöjd iallafall man ser ju om den sprutar vatten
Jag antar att det är 20 på fördelaren och 15 på provtryckningsutrustningen.O olofh skrev:
Då är det en liknade denna anslutningsslang med 20/15 anslutningar som är enklast:
https://www.bauhaus.se/anslutningss...u5FVptBW6fKZ2G4iDOrfMANsVwxLVwWxoCI5UQAvD_BwE
Logga in
Skapa konto