Hej,
När vi kom ut till vårt hus i februari så hade vi fått en ispropp på vattenledning mellan kök och badrum samt till gästhuset.
Vi hade fungerande vatten från ventil för ingående vatten till kök och vvb.
Vi har värmeslinga på alla tre vattenledningar.
Kände att värmeslingan till köket var varm men på dom två andra kände jag ingen värme.
Kan dom vara trasiga? Hur mäter man värmeslingan?
/Anders
När vi kom ut till vårt hus i februari så hade vi fått en ispropp på vattenledning mellan kök och badrum samt till gästhuset.
Vi hade fungerande vatten från ventil för ingående vatten till kök och vvb.
Vi har värmeslinga på alla tre vattenledningar.
Kände att värmeslingan till köket var varm men på dom två andra kände jag ingen värme.
Kan dom vara trasiga? Hur mäter man värmeslingan?
/Anders
Produkter som diskuteras: "värmeslinga"
Termiska avfuktare
En termisk avfuktare använder en värmeslinga för att värma luften och sänka den relativa fuktnivån i luften. Varmare luft kan bära mer fukt än kall luft och det är först över 60% relativ fuktighet det börjar bli risk för
Läs mer
Hej,J jonaserik skrev:
Den värmekabel som fungerar är svart och platt. Det är ett Isotermrör
Medan dom två värmekablar som inte ger någon värme är runda och är orange och grå-randiga. Bifogar bilder på dessa. Åker till fritidshuset i morgon. Får kolla då om jag kan få fram fabrikat.
Jepp den första, vilken färg har den. Finns Blå -Grön -Brun, beroende på vilken längd V-kabel ska skydda. Normalt har strömbrytaren 2 lägen, 1 är normaldrift och 2 är upptining, om det är kopplat så mot kabeln, kan jag inte säga i ditt fall. Inkoppling av den oavsett kulör är att den kopplas olika vid olika meterantal och det kan skilja på bara 3 - 4 meter. Den svarta och platt, troligtvis en ETL 10. I övrigt så ska dom kopplas in, så att skarven mellan V-kabel och matarledning är strax före eller en bit ifrån infarten i röret/slangen.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden