4 073 läst ·
20 svar
4k läst
20 svar
Ingen luft och ingen vatten kommer från element
Nu har jag flytt till 1bar och det är samma problem , jag får ingen värme . Jag bor i två våning hus och det är andra våning och i ett rum bara.useless skrev:
Har du luftat flera gånger och endast vatten kommer ut ur luftnippeln så gör du detta:
Klassiskt tips för att "tvinga" igång en radiator är ju att stänga alla andra termostater på alla andra radiatorer i huset och endast låta cirkulationspumpen jobba på den felande radiatorn.
Då brukar eventuell luft som ställer till flödesproblem att spolas med!
Testa det!
Klassiskt tips för att "tvinga" igång en radiator är ju att stänga alla andra termostater på alla andra radiatorer i huset och endast låta cirkulationspumpen jobba på den felande radiatorn.
Då brukar eventuell luft som ställer till flödesproblem att spolas med!
Testa det!
De andra elementen är varma antar jag? Gör som Krilleman tipsar om. Sitter nog en bubbla någonstans fortfarande. Töm lite vatten ur elementet, trycket går ner på mätaren så fyll upp igen, lufta, gör om proceduren till den kommer varmt vatten helt enkelt.
Klicka här för att svara
