useless useless skrev:
Det bör vara minst 0,5 bar om huset bara har en våning. Annars behöver det vara mer. Det är bättre att ligga lite över minimitrycket, så jag tycker du kan fylla upp till 1 bar. Det kommer att sjunka lite när du luftar.
Nu har jag flytt till 1bar och det är samma problem , jag får ingen värme . Jag bor i två våning hus och det är andra våning och i ett rum bara.

Den röda pilen är lös och kan vridas till lämpligt ställe så att man kommer ihåg vad det brukar vara för tryck.

• Gilla
Nashshi
  • Laddar…
C
N Nashshi skrev:
Nu har jag flytt till 1bar och det är samma problem
Har du testat att lufta igen nu då? Sen kan du behöva fylla på igen i och med att du tömmer systemet på luft.

Edit: ser nu att du redan testat att lufta igen. Snabba ryck här ;)

Redigerat:
Krilleman
Har du luftat flera gånger och endast vatten kommer ut ur luftnippeln så gör du detta:

Klassiskt tips för att "tvinga" igång en radiator är ju att stänga alla andra termostater på alla andra radiatorer i huset och endast låta cirkulationspumpen jobba på den felande radiatorn.

Då brukar eventuell luft som ställer till flödesproblem att spolas med!

Testa det! (y)

• Gilla
Pontus Eriksson och 2 till
  • Laddar…
De andra elementen är varma antar jag? Gör som Krilleman tipsar om. Sitter nog en bubbla någonstans fortfarande. Töm lite vatten ur elementet, trycket går ner på mätaren så fyll upp igen, lufta, gör om proceduren till den kommer varmt vatten helt enkelt.

• Gilla
Pontus Eriksson och 1 till
  • Laddar…
Tack så mycket för hjälpen , nu fick jag till det.

• Gilla
Ganescha och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.