Byggahus.se

Ingen luft och ingen vatten kommer från element

1. N
    Medlem Nivå 2
    Jag har ingen värme i elementet och försökt lufta ut lite luft men ingen luft alls , vad ska jag göra? Har ni något tips på hur fixa man det ?

2. HasseTeknik
    Medlem · Nivå 16
    Har du kollat trycket i systemet?

3. N
    Medlem Nivå 2
    Vilket system, jag fjärrvärme pump

4. useless
    Lök. · Nivå 25
    Har du fjärrvärme eller värmepump? Hursomhelst så ska det sitta en manometer någonstans.

5. N
    Medlem Nivå 2
    Det systemet som jag har

Är det så ska fylla på vatten

Redigerat 19 jan 2019 17:22
  6. G
    Medlem · Nivå 8
    Och mätaren visar ju nästan noll. Dåligt tryck i systemet helt klart. Vet inget om fjärrvärme men bör ju kunna gå att fylla på vatten ändå? Som till en bergvärmepump.

7. N
    Medlem Nivå 2
    Nu har jag fyllt på vattnet tror jag

8. G
    Medlem · Nivå 8
    Kommer det någon luft ur elementet nu när du har fyllt på? Eller t om vatten?

9. N
    Medlem Nivå 2
    Nu kommer luft och vatten efteråt , men ingen värme än

• Laddar…
  10. useless
    Lök. · Nivå 25
    Fortfarande lite lågt tryck. Fyll på vatten tills mätaren visar nånstans mellan 0,5 och 1 bar.

• Laddar…
  11. N
    Medlem Nivå 2
    Så ska det vara ? Ska det vara med röda pilen 0.5 eller under pilen alltså mer än 1 bar?

12. HasseTeknik
    Medlem · Nivå 16
  13. useless
    Lök. · Nivå 25
    Det bör vara minst 0,5 bar om huset bara har en våning. Annars behöver det vara mer. Det är bättre att ligga lite över minimitrycket, så jag tycker du kan fylla upp till 1 bar. Det kommer att sjunka lite när du luftar.

• Laddar…
  14. N
    Medlem Nivå 2
    Nu har jag fyllt på till 1bar, men röd pilen vad är detta för ?

• Laddar…
  15. C
    Medlem · Nivå 18
    Tanken med den röda pilen är att installatören skall vrida in den (med hjälp av skruven i mitten) till rekommenderat tryck så att användaren lätt skall kunna se om trycket är rätt.

• Laddar…