Har väl med förluster att göra kan jag tänka mig. Ju längre ut man värmer upp desto högre temperatur får kantelementen och desto mer värme läcker ut utanför huset. Den yttersta golvvärmeslingan ser ut att ligga så pass långt ut att det ändå blir ända in mot väggen invändigt. Väggen tar ju några dm.
 
Ser bra ut på bilden. Normalt brukar man försöka dra framledning, dvs det varmaste vattnet på väg ut i rummet, längs med ytterväggarna där förlusterna är störst och sedan cirkla in i huset och tillbaka...
 
Mikael_L
Ungefär sådär har jag också dragit. Och helt efter läggningsritningen som Thermotech gjorde för vårt hus.
Det kan möjligen varit 5cm närmare kantbalken, men helt klart låg slingorna en 20-30 cm från cellplastkanten.
Jag antar att betongen leder värmen så bra att det inte blir något som helst problem. Sen riskerar man ju inte punktera slingorna när man fäster syllen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.