5 887 läst ·
3 svar
6k läst
3 svar
Info värmegrund
Jag kan ju informera om att jag var på byggsamråd i morse och av någon anledning kom ämnet om varm grund upp. Killen från byggnadsnämnden sa att det är väldigt sällan man hör att någon vill bygga detta och enligt både honom och vår kvalitetsansvarige så har detta grundläggningssätt aldrig riktigt slagit igenom.
Detta förtäljer ju inte om det är en bra konstruktion eller ej, men det är i alla fall en direkt reflektion från byggnadsnämnden i vår kommun...
Detta förtäljer ju inte om det är en bra konstruktion eller ej, men det är i alla fall en direkt reflektion från byggnadsnämnden i vår kommun...
Detta handlar nog om en "inneluftsventilerad kryprumsgrund" av den typ som exv Teeghus använder.marge skrev:Jag kan ju informera om att jag var på byggsamråd i morse och av någon anledning kom ämnet om varm grund upp. Killen från byggnadsnämnden sa att det är väldigt sällan man hör att någon vill bygga detta och enligt både honom och vår kvalitetsansvarige så har detta grundläggningssätt aldrig riktigt slagit igenom.
Klicka här för att svara