Jag kan ju informera om att jag var på byggsamråd i morse och av någon anledning kom ämnet om varm grund upp. Killen från byggnadsnämnden sa att det är väldigt sällan man hör att någon vill bygga detta och enligt både honom och vår kvalitetsansvarige så har detta grundläggningssätt aldrig riktigt slagit igenom.

Detta förtäljer ju inte om det är en bra konstruktion eller ej, men det är i alla fall en direkt reflektion från byggnadsnämnden i vår kommun...
 
HP skrev:
Jag hittade följande länk till en tillverkare av sk. värmegrund. Bra med bilder och beskrivningar om man som jag är nyfiken på olika grundkonstruktioner.

[länk]
Vad jag kan se av bilder och beskrivningar så är detta en helt vanlig platta på mark med ingjuten golvvärme.
 
det är definitivt en vanlig "platta på mark", det är företaget som heter LC värmegrund. Det verkar som dom importerar ett tyskt system för platta på mark
 
Bob_the_builder
marge skrev:
Jag kan ju informera om att jag var på byggsamråd i morse och av någon anledning kom ämnet om varm grund upp. Killen från byggnadsnämnden sa att det är väldigt sällan man hör att någon vill bygga detta och enligt både honom och vår kvalitetsansvarige så har detta grundläggningssätt aldrig riktigt slagit igenom.
Detta handlar nog om en "inneluftsventilerad kryprumsgrund" av den typ som exv Teeghus använder.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.