H he-peter skrev:
Toppen!

Vill absolut inte låta negativ ...

Om Du redan har en bra uppvärmning i form of den fina kaminen, hade inte ett enkelt gasol-kök varit ett alternativ för matlagning vid strömavbrott?
Ja absolut men hustrun gillar inte Gasol -kök mm grejer med gasol därför blev det montage av vedspis och verkningsgrad är bättre än täljesstenspisen men den håller värmen 2-3 dyng

A Avemo skrev:
Med facit i hand skulle jag avråda om den är likadan som min. Jag installerade spisen i mitt kök till slut. Och den är inte speciellt bra. Den är gjord för koks och keramikdelarna bränns väldigt lätt sönder när man eldar ved. Sedan är inte eldstaden utformad för att få plats med vedträn. De måste vara ganska korta för att gå in genom luckan.
Blev ändring satte in Puupeli Finsk vedspis istället

• Finsk vedspis av märket Puupeli installerad bredvid en kaklad öppen spis på ett trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jahe Jahe skrev:
Det blev Puupeli Finsk vedspis istället bredvid våran täljstens spis och Tirolia spisen ska sälja vidare med vit emaljerad vedspis den är helt ny aldrig använt och komplet ..

trevligt helg ☀️
Påminner mycket av en Porin Matti som står högt på önskelistan.

Jahe Jahe skrev:
Blev ändring satte in Puupeli Finsk vedspis istället
Då är det bara att önska lycka till. Är den avsedd för ved är det ett stort plus jämfört med Tirolian.

• Gilla
Jahe
  • Laddar…
A Avemo skrev:
Då är det bara att önska lycka till. Är den avsedd för ved är det ett stort plus jämfört med Tirolian.
Den är endast för ved eldade lite för att kunna se om korstenen blev ordentligt tätt .. fungerar över förväntningarna tät blev det

H he-peter skrev:
Påminner mycket av en Porin Matti som står högt på önskelistan.
Den är liknande men utan glaslucka -min är utan stenmakasin jag ska fylla i tomrummet med täljsten block om jag får ta på lämpliga... Täljsten spisen brevid blir väldigt varm när jag eldar så den ger extra värme efter eldningen

• Gilla
he-peter
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.