8 159 läst ·
50 svar
8k läst
50 svar
Industribrand i min närhet. Dör jag nu?
Ja det är trist faktiskt. Det finns ett fåtal användare här med överdriven oro/ångest för saker. Det är rätt enkelt att skilja dessa från de vanliga trollen. Om man har svårt att acceptera att dessa individer inte kan agera på helt rationella/logiska (för oss andra) grunder så är det väl bara att gå vidare till nästa tråd.Bo.Siltberg skrev:
Ångestattacker bygger ofta på rädsla. Rädsla är sällan förnuftig. När man är mitt uppe i en ångestattack, då är det svårt att ta in information om. Själv råkade jag ut för en ångestattack när jag var ute å handlade... Vart för mycket människor, det var inte roligt alls. Jag tvingade mig att slutföra det jag skulle göra. Det är inte logiskt att helt plötsligt få en ångestattack helt plötsligt bara för att det är massa människor. Men tyvärr är inte dessa attacker logiska.
När man är riktigt rädd för någonting, så har man väldigt ofta svårt att ta till sig riktig fakta. Ofta så lyssnar man mer på andra som skrämmer upp människor. just därför att det stämmer så väl överens med vad man själv "vet".
Det är bra att försöka söka fakta, det kan hjälpa en.
Som läkarna brukar tjata på en, det är inte farligt med att få panikångestattack... Det stämmer säkerligen men det är ingen tröst när man är mitt uppe i en. För då brukar man inte handla speciellt rationellt.
Men när attacken har passerat, sök information, men var källkritisk.
När man är riktigt rädd för någonting, så har man väldigt ofta svårt att ta till sig riktig fakta. Ofta så lyssnar man mer på andra som skrämmer upp människor. just därför att det stämmer så väl överens med vad man själv "vet".
Det är bra att försöka söka fakta, det kan hjälpa en.
Som läkarna brukar tjata på en, det är inte farligt med att få panikångestattack... Det stämmer säkerligen men det är ingen tröst när man är mitt uppe i en. För då brukar man inte handla speciellt rationellt.
Men när attacken har passerat, sök information, men var källkritisk.
Administrator
· Skåne
· 8 679 inlägg
TS är avstängd. Ett troll som har haft två olika användare hos oss parallellt. :|
Jag är ledsen att jag inte reagerade på det tidigare.
Jag är ledsen att jag inte reagerade på det tidigare.
Administrator
· Skåne
· 8 679 inlägg
Jag vill tillägga att jag inte tycker det är OK att driva med människors rädslor för olika saker. Misstänker ni att någon är ett troll är jag tacksam om ni istället rapporterar det så att vi kan göra en bakgrundskontroll.
Klicka här för att svara