Jag tittar på en gorenje induktionshäll som jag ska montera på en bänkskiva i laminat, men läser jag installationsknstruktionen så står det att den planlimmas på ej levande material som sten/betong men på trä måste en speciel ram användas? Jag har aldrig varit med om detta och undrar lite om jag behöver en sådan och om den kan tänkas följa med eller hur går man tillväga där?

Jag har aldrig limmat hällar tidigare utan bara ”släppt ner” dom i det utsågade hålet på bänkskivan. Kan jag göra det med denna eller behövs ramen för montering?

Bifogar bild på texten
Text om planlimning av koksektioner i olika material, installation kräver ram i trä och hålet bör skäras av en professionell hantverkare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

7ender
Måste den planlimmas då? Är inte det bara ett alternativ?
Planlimning är ju när skivan fräses ur och hällen hamnar i samma nivå som skivan.

7ender 7ender skrev:
Måste den planlimmas då? Är inte det bara ett alternativ?
Planlimning är ju när skivan fräses ur och hällen hamnar i samma nivå som skivan.
Det var det jag blev lite osäker om när det stod sådär. Men jag har inget behov av planlimning då den kommer ligga ”på” skivan och då sänker jag bara ned den som jag gjort på andra installationer då och kör den löst på det sättet 🙂

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.