Som det ser ut så ska det finnas en lucka över anslutningsskruvarna på spiisen, annars blir det svårt att justera byglingarna mellan tex plint 4 o 5...

Dessutom heter spisen nog qsi7137, inte qis7137...

Dock, efter att ha läst manualen på adressen
http://www.electrolux-ui.com:8080/2008\'339\615300SV.pdf
så nämner de faktiskt inget ang denna lucka så det verkar kört...

Det är inte så att man ska utföra byglingen i anslutningsdosan, mao att parterna ifrån
spisen är nummermärkta och ska byglas enligt schemat i anslutningsdosan?

Lycka till.
 
Redigerat:
Du ska koppla enl den nedersta skissen. Borde stå i boken hur det är kopplat vid leverans, annars får du öppna och kolla, det ska vara en bygel mellan plint 4 &5 som du ser på schemat. Om du öppnar så mät att du har de spänningar som visas i schemat, har du det och det fortfarande inte funkar så ring electrolux-service.
 
Fråga är var jag ska öppna? Ska jag ta bort en av de stora panelerna på baksidan?
 
  • baksida.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • baksida del.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
C
Rent spontant gissar jag på den stora "jäveln" som bara ser ut att sitta med fem skruv.
 
Om man mekar bort den, flyger allt vad garanti heter då?
 
Tack så jättemycket för all hjälp så här långt! Jag skippar att öppna åbäket ikväll utan går på det imorgon istället.
 
Alla som får felkoden E8 börja med att kolla säkringarna :)
Har en 3 fas matning till spisen så jag tog bort sladden som följde med spisen och kopplade in spisen på 400 volt, glömde dock pga. slarv dit en av byglarna vilket gjorde att huvudsäkringarna small.
Har gamla porslinssäkringar till spisen och såg endast att 1 skruv på säkringen lossnat och böt därför endast en.
såå resultatet av 1 fas borta (L2) i mitt fall gjorde att ugnen fungerade men ej "plattorna" och felkoden E8 visades.
 
Har spisen levererats med monterad sladd med perilex kontakt? I så fall är den troligen korrekt byglad för trefas inkoppling från fabrik
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.