10 869 läst ·
33 svar
11k läst
33 svar
Induktion eller inte induktion det är frågan.....
Vi köpte induktionsspis -01, en underbar uppfinning, tom jag kan koka laga vit sås utan att bränna vid den. Sen skulle vi sälja huset för ett år sedan och pratade halvt på allvar om att ta med oss vår kära spis och sätta in en ny billigare men så gör man ju inte
Vi köpte nytt hus med en hederlig gammal spis med gjutjärnsplattor från -81. Vi håller på att bli tokiga! Två gånger har vi hoppats på att den var sönder men det var bara el-krångel.
Vi var utan vid vårt gamla hus för att hämta en lekstuga som hade fått vara kvar ett tag, nyfiken som man är tittade vi inte lite genom fönstret. Vår spis var borta!:eek:
De hade bytt den mot en ny av okänt slag. Vi ringde och frågade med de hade redan sålt den
Tänk om vi hade gjort som vi pratade om och tagit med spisen...
Nu har vi nedräkning till vi får köpa en ny induktionsspis i vår, fast jag har inte hittat någon som är lika genomtänkt som den vi hade
Vi köpte nytt hus med en hederlig gammal spis med gjutjärnsplattor från -81. Vi håller på att bli tokiga! Två gånger har vi hoppats på att den var sönder men det var bara el-krångel.
Vi var utan vid vårt gamla hus för att hämta en lekstuga som hade fått vara kvar ett tag, nyfiken som man är tittade vi inte lite genom fönstret. Vår spis var borta!:eek:
De hade bytt den mot en ny av okänt slag. Vi ringde och frågade med de hade redan sålt den
Tänk om vi hade gjort som vi pratade om och tagit med spisen...
Nu har vi nedräkning till vi får köpa en ny induktionsspis i vår, fast jag har inte hittat någon som är lika genomtänkt som den vi hade
Vi är positivt överraskade. Jämn värme över hela botten, snabbt och oerhört enkelt att reglera - precis som med en gasolspis.
Dessutom blir inte hällen speciellt varm och det är inte så viktigt om kastrullen täcker hela plattan. Det blir ingen spillvärme.
Enda nackdelen är att en massa nya kastruller och stekpannor fick införskaffas.
Dessutom blir inte hällen speciellt varm och det är inte så viktigt om kastrullen täcker hela plattan. Det blir ingen spillvärme.
Enda nackdelen är att en massa nya kastruller och stekpannor fick införskaffas.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden