1 653 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
Sålt bostadsrätt, hål i golv efter inbyggd garderob
Har sålt min bostadsrätt och nu när jag packar ihop mina saker och möbler så kom jag på att under en garderob i en hörna av ett rum så saknas det golv efter en tidigare fast garderob.
Lägenhetshuset är byggt på 70-talet och jag tog bort den inbyggda garderoben och satte en lös Ikea garderob över och glömt bort. Garderoben satt fast med ett tippskydd under visning men var inte inbyggd. Under garderoben finns även en mattbit som sticker fram för att dölja skarven mot hålet. Det hade alltså synts om man lyft lite på mattbiten som stack fram.
Behöver jag åtgärda detta på något sätt? Eller bör jag bara lämna kvar garderoben med mattbiten under så som vi hade det. Eller är det inga konstigheter att lämna "hålet"?
Lägenhetshuset är byggt på 70-talet och jag tog bort den inbyggda garderoben och satte en lös Ikea garderob över och glömt bort. Garderoben satt fast med ett tippskydd under visning men var inte inbyggd. Under garderoben finns även en mattbit som sticker fram för att dölja skarven mot hålet. Det hade alltså synts om man lyft lite på mattbiten som stack fram.
Behöver jag åtgärda detta på något sätt? Eller bör jag bara lämna kvar garderoben med mattbiten under så som vi hade det. Eller är det inga konstigheter att lämna "hålet"?
Medlem
· Västernorrland
· 12 089 inlägg
Kan du inte bara lämna garderoben då?
Ja, står det garderob i beskrivningen för det aktuella rummet i prospektet ska garderoben lämnas kvar.
Fråga köparna om de vill att du lämnar mattan kvar vid garderoben eller om du ska ta bort den. "Som ni säkert såg på visningen så...". Tipsa även om att garderoben enkelt kan lossas från väggen (tippskyddet) ifall köparna vill lägga dit ett golv under den.
Fråga köparna om de vill att du lämnar mattan kvar vid garderoben eller om du ska ta bort den. "Som ni säkert såg på visningen så...". Tipsa även om att garderoben enkelt kan lossas från väggen (tippskyddet) ifall köparna vill lägga dit ett golv under den.
I detta läget hade jag lämant garderoben . Risken att Köparen med all rätt komemr argumentera för ett hål i golvet är ju annars rätt öevrhänagnde. Någonsatnas även om man har en långtgående undersökningsplikt, så skall ,man på en visning knappast förvänats flytta på garderober för att säkerställa att det ligger golv hela vägen. lämanr du garderoben, så kan du ju dock rätteligen hävda att du lämnar det som du visade det. en IKEA kostar ju i sammanhanget inegnting. Då blir det köparen som gör en "förändring" om de väljer att ta bort garderoben. Det samma om de ber dig ta med den vid utflytt, då kan du säga, men då får ni ju ett fult golv under. Blir mer deras beslut.
Lämna kvar garderoben.P pantsu89 skrev:Har sålt min bostadsrätt och nu när jag packar ihop mina saker och möbler så kom jag på att under en garderob i en hörna av ett rum så saknas det golv efter en tidigare fast garderob.
Klicka här för att svara