418 152 läst ·
1 779 svar
418k läst
1,8k svar
Import från UK
Va trist att de nästan blev 400 dyrare än när pundet stod på 11.25...eller tänk på hur mycket billigare det jämfört med att handla dessa saker i Sverige, den lilla pundökningen till trots.Alpha skrev:
Beställde precis ett paket från Lawson HIS. En Excenterslip BO6040 med 50 papper på köpet, en excenterslip BO6030, ett LXT600 paket och sist med inte minst ett Makita verktygshölster. Detta ska med dagens kurs gå på 11750 sek, får väl se när det drar pengarna. Men det är ändå 40% billigare än samma saker hos Verktygsladan. Så det ska krävas en bra ökning av pundet för att man ska förlora något på denna affären. Fattar dock inte varför priserna ska vara så snuskigt mycket högre i Sverige.
Redigerat:
Visst hade man i åtanke om att det kan vara lureri,bondfångeri eller skojeri(kärt barn har många namn), men varför chansa om man ändå är på jakt efter lite "smågodis" 
Kan väl nämna dagens kurs enligt forex, 11.57 dvs - ~0.3£ mot igår..
Kan väl nämna dagens kurs enligt forex, 11.57 dvs - ~0.3£ mot igår..
Medlem
· Västra Götaland
· 89 inlägg
Har 2 st http://cgi.ebay.co.uk/MAKITA-LCT204...h=item200318909529&_trksid=p4634.c0.m14.l1262 på väg hem, ett till mig o ett till polarn, 1657:- per/pers inkl £25 i frakt.
Första verktygsköpet från utlandet, lite som julafton!
Första verktygsköpet från utlandet, lite som julafton!
Medlem
· Västra Götaland
· 89 inlägg
Mina Makita 10,8v-kit från toolsave på ebay.co.uk kom idag!
Betalade 26/3, förra torsdagen, 6 dagar e helt ok!
Kan klart rekommendera denna säljare!
Betalade 26/3, förra torsdagen, 6 dagar e helt ok!
Kan klart rekommendera denna säljare!
Undrar varför de har sänkt kombin Makita BHP452RFWX med drygt 70£, jag betalade 157£ för min
nu är priset 87£ inkl. VAT, visst kan väl vara för att man får vänta tills i Juni men de kan de ju vara värt om man inte har bråttom.
Vad jag kan förstå så är den modellen ovan likvärdig med BHP452RFX som kostar 140.88 £ bara det att den billigare är en jubileumsmodell och är svart vit istället för turkos-svart eller har jag fel?, känns lite lurt när de sänker den med så mycket, när den säljer så bra att den är restad tills juni.
På övrig makita sortimentet så ser det ut som att priserna har ökat.
Vad jag kan förstå så är den modellen ovan likvärdig med BHP452RFX som kostar 140.88 £ bara det att den billigare är en jubileumsmodell och är svart vit istället för turkos-svart eller har jag fel?, känns lite lurt när de sänker den med så mycket, när den säljer så bra att den är restad tills juni.
På övrig makita sortimentet så ser det ut som att priserna har ökat.
borstarmicke, visst är det goa grejer! 
Alpha, ja jösses. Verkar ju konstigt. Nästan som feltryck!! Kan ju inte gå ihop ekonomiskt! Det står ju: Maskin BHP452, två batterier och laddare för £87. Står inget om Aluväskan men ändå.... Leverans i Juni dock... Nästan så det vart läge att handla och ge bort.
/Mattias
Alpha, ja jösses. Verkar ju konstigt. Nästan som feltryck!! Kan ju inte gå ihop ekonomiskt! Det står ju: Maskin BHP452, två batterier och laddare för £87. Står inget om Aluväskan men ändå.... Leverans i Juni dock... Nästan så det vart läge att handla och ge bort.
/Mattias
Medlem
· Västra Götaland
· 89 inlägg
Fan, en 18-voltare för 1400:- inkl frakt, det är ju sinnessjukt billigt!
Men inte bra för plånboken finns det ju risk för...
Nån som ska beställa?
Men inte bra för plånboken finns det ju risk för...
Nån som ska beställa?
Medlem
· Västra Götaland
· 89 inlägg
Ser lite skumt ut iofs, står att Makita BHP452RFWX innehåller 2 batterier, men det finns även en Makita BHP452RFWX -2 med 2 batterier och en Makita BHP452RFWX -3 med 3 batterier...?
Nått stämmer inte som sagt om man jämför priserna på de maskinerna nedanför som borstarmicke nämnde ovan.
Kan tänka mig att det skulle kunna vara 87 pund för en "naken" maskin men det står ju att det ingår 2 3A 18V li-ion batterier inkl laddare precis som den nedanför fast den är ca 100 pund dyrare.
Men väskan kanske är så exklusiv
Man kanske skulle ringa och tipsa lawson om de där och som plåster på såret få nånting fint för alla slantar man sparat åt de.
Kan tänka mig att det skulle kunna vara 87 pund för en "naken" maskin men det står ju att det ingår 2 3A 18V li-ion batterier inkl laddare precis som den nedanför fast den är ca 100 pund dyrare.
Men väskan kanske är så exklusiv
Man kanske skulle ringa och tipsa lawson om de där och som plåster på såret få nånting fint för alla slantar man sparat åt de.
Gillar Alu-väskorna för de sväljer en del, sist det var ps-tools beställning åkte det med några lösväskor ~£15/st.
Den 16/3 lade jag min förra beställning på Power tools pro. Den dök upp igår 1/4, två veckor och två dagar senare. Nu har jag plockat upp Makita-grejerna (triss i 10.8V maskiner igen, en borrhammare och ett gäng bitsset) . Monterade stickproppar direkt... Alla maskiner funkar kanon!
Företaget är dåliga på att kommunicera. Som jag nämt tidigare får man ingen hint om att grejerna är skickade.... de bara dyker upp.
I Söndags la vi en ny order på power tools pro. Man har börjat skicka grejerna med någon försäkring från och med 1/4 så det drar iväg lite i frakt. Tror vi betalt ~ £70. 3st maskiner varav två med laddare och batterier. En hel hoper med bits borrsatser i olika storlekar samt extra batteri och stavlampa. Gissar att paketet blir ganska tungt.
/Mattias
Den 16/3 lade jag min förra beställning på Power tools pro. Den dök upp igår 1/4, två veckor och två dagar senare. Nu har jag plockat upp Makita-grejerna (triss i 10.8V maskiner igen, en borrhammare och ett gäng bitsset) . Monterade stickproppar direkt... Alla maskiner funkar kanon!
I Söndags la vi en ny order på power tools pro. Man har börjat skicka grejerna med någon försäkring från och med 1/4 så det drar iväg lite i frakt. Tror vi betalt ~ £70. 3st maskiner varav två med laddare och batterier. En hel hoper med bits borrsatser i olika storlekar samt extra batteri och stavlampa. Gissar att paketet blir ganska tungt.
/Mattias