418 152 läst ·
1 779 svar
418k läst
1,8k svar
Import från UK
Jag har bytt hela kabeln på två Makita maskiner.
Köpte kabeln på Clasohlsson.
Kablarna satt skruvade med dragavlastning, på en var det kabelskor i änden som satt skruvade och på den andra var kabeln fastskruvad direkt.
Jag kan rekommedera att byta hela kabeln det är mycket smidigare med en helgjuten stickpropp än en påskruvad.
/Patrik
Köpte kabeln på Clasohlsson.
Kablarna satt skruvade med dragavlastning, på en var det kabelskor i änden som satt skruvade och på den andra var kabeln fastskruvad direkt.
Jag kan rekommedera att byta hela kabeln det är mycket smidigare med en helgjuten stickpropp än en påskruvad.
/Patrik
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 582 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 582 inlägg
Har för mig att de bara uppdaterade sidan en gång per dygn....Thomas59 skrev:Så här såg mina prylars vär från Lawson till Ekerö ut:
Pakethändelser Plats Datum Lokal tid Beskrivning
BROMMA,SE 23/03/2009 14:59 LEVERERAD
23/03/2009 6:52 IMPORTSKANNING
23/03/2009 3:00 ANKOMSTSKANNING
GLOSTRUP, COPENHAGEN,DK 22/03/2009 18:00 AVGÅNGSSKANNING
STANSTED,GB 19/03/2009 3:26 IMPORTSKANNING
BARKING,GB 19/03/2009 3:26 AVGÅNGSSKANNING
19/03/2009 0:08 EXPORTSKANNING
BARKING,GB 18/03/2009 22:38 ANKOMSTSKANNING
SOUTHAMPTON,GB 18/03/2009 20:00 AVGÅNGSSKANNING
18/03/2009 18:57 URSPRUNGSSKANNING
GB 18/03/2009 13:46 FAKTURERINGSINFORMATION MOTTAGEN
Helt ointressant men ändå kunde man ju inte låta bli att kolla 5 ggr/dag![]()
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 282 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 282 inlägg
Ingen aning hur många gånger per dygn den uppdateras. Det finns i alla fall flera tidsstämplar med samma datum.Snailman skrev:
Det är ett otyg med det moderna informationssamhället. Blir inte mycket gjort på jobbet då man kan kolla frakten online.
Det är ju som att vänta på jultomten.Man vet att han kommer men ändå måste man kika i fönstret hela tiden.
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 282 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 282 inlägg
Jo jag förstod vad du menade och du har säkert rätt men man kan ju inte låta bli att kolla i alla fall. Det är ju tomten vi snackar om.Snailman skrev:
Fortfarande inte hört nått om min order än, fick ju snabbt svar efter inlagd order sedan inget mer.
Man ska ju inte behöva ringa utlandssamtal när det finns gratis mail.
Funderar nästan på att makulera ordern om inte annat så blir det min första och sista beställning ifrån lawson den saken är HELT KLART, man borde ju få ett svar efter en 4-5 dagar kan man tycka oavsett om det är skickat eller ej så man vet vad som händer.
Man ska ju inte behöva ringa utlandssamtal när det finns gratis mail.
Funderar nästan på att makulera ordern om inte annat så blir det min första och sista beställning ifrån lawson den saken är HELT KLART, man borde ju få ett svar efter en 4-5 dagar kan man tycka oavsett om det är skickat eller ej så man vet vad som händer.
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
måste få ställa en fråga! la en order i måndas ifrån en engelsk site och jag behövde inte betala nån moms ifrån dom.. innebär det då att jag får betala svensk moms när varan kommer?
Jaja..slog en signal till lawson och hörde efter idag, var ju inte så himla dyrt när jag såg efter hos telia..
Sticksågen var restad och kommer tydligen i morn till lawson så att på måndag skickas min order äntligen så att jag borde kunna få hem det till to/fredag nästa vecka.
Tycker iaf att de borde mailat och berättat hur det låg till, speciellt nu när pundet åker "hiss"
Sticksågen var restad och kommer tydligen i morn till lawson så att på måndag skickas min order äntligen så att jag borde kunna få hem det till to/fredag nästa vecka.
Tycker iaf att de borde mailat och berättat hur det låg till, speciellt nu när pundet åker "hiss"
pleqtiz: I normalfallet betalar man engelsk moms, om företaget har stor försäljning till sverige (mer än några hundra tusen om året tror jag) så får du betala svensk moms, men fortfarande till säljföretaget.
Om du har ett företag och uppger ditt VATNO så behöver du inte betala någon moms alls.
Om du har ett företag och uppger ditt VATNO så behöver du inte betala någon moms alls.
Upplever några Engelska siter som inte så informativa om något inte kommit hem dvs så man får vänta.. Som du nu märkt Alpha. Men som sagt, man får svar på tal när man ringer.
Nackdelen med Lawson är ju detta att de drar slantar först när de fått hem alla prylar/samband med ivägskickande av paket. Ps-tools och Power tools pro drar slantar nästan direkt.
/Mattias
Nackdelen med Lawson är ju detta att de drar slantar först när de fått hem alla prylar/samband med ivägskickande av paket. Ps-tools och Power tools pro drar slantar nästan direkt.
/Mattias
Nu ligger pundet på 11.25, bara hoppas att det är rätt dag som stålarna dras, känns som att det är 50% chans
Har inte löst de här med att man finnas tillgänglig när paketen väl är på g hem, tänkte på underskriften, sa iaf till säljarn i S.B. att chaffisen kunde slå en pling när de ska levereras.
Kan de inte lämpa av det på ica bara annars så man kan kvittera ut de där, för det gör mig inget?
Har inte löst de här med att man finnas tillgänglig när paketen väl är på g hem, tänkte på underskriften, sa iaf till säljarn i S.B. att chaffisen kunde slå en pling när de ska levereras.
Kan de inte lämpa av det på ica bara annars så man kan kvittera ut de där, för det gör mig inget?
Idag ligger pundet på 11.85, kunde man väl gett sig f*n på att de skulle dra slantarna idag , jaja prylarna är på g iaf.
Blir som sagt ingen mer beställning ifrån lawson-his nå mer, främst för att man inte blir informerad ordentligt..
Blir som sagt ingen mer beställning ifrån lawson-his nå mer, främst för att man inte blir informerad ordentligt..