418 152 läst ·
1 779 svar
418k läst
1,8k svar
Import från UK
Hade samma problem men undersökte inte det närmare. Kan ha att göra med att det skickas internationellt.
Fransfredrik tog reda på detta med frakt genom Lawson-His, se nedan.
Testa via http://www.expdinternational.co.uk/
/Mattias
Testa via http://www.expdinternational.co.uk/
/Mattias
fransfredrik skrev:Har fått hem min första beställning från Lawson-HIS.co.uk, det blev två Makitamaskiner, en slagskruvdragare samt en borr/skruvdragare.
Beställde för en vecka sedan, bestämde mig för att ringa dem runt middag i dag då deras "consignmentnumber" inte existerade hos det transportföretag(City link) de länkat mig till i deras konfirmationsmail. Det visade sig vara så att deras mailsystem har en automatiserad funktion som själv väljer City Link, vilka endast levererar inom UK, och att leveranser utom UK gick med EXPD international. På EXPD internationals hemsida fungerade sifferkombinationen och jag kunde se att paketet passerat Danmark, färdats genom vårat avlånga land till Västerås och vidare mot Dalarna. Tre timmar senare ringde det på dörren. Jul afton!
Nu vill jag bara dubbelkolla med er kunniga. Är det bara att byta ut strömkabeln till batteriladdaren och köra? Bifogar en bild för att jag är av den nojjiga typen.
Jag fick ett mail efter inlagd order om att det blev 2 kollin dvs 2 x 22,5£, lite märkligt tyckte jag eftersom det borde funnits med när jag godkände ordern.
Skrev iaf att jag skulle bli glad om jag fick lite rabatt på frakten eftersom jag säkerligen lär beställa därifrån fler gånger framöver, annars så betalar jag 45£ i frakt.
Har inte fått nå svar än trots att jag svarade i förrgår så jag vet inte hur det blir om det är skickat än eller inte, skickade ett nytt mail idag så man får väl vänta och se vad som händer.
Antar att man får hämta ut paketen hos närmsta postutbud se´n?
Skrev iaf att jag skulle bli glad om jag fick lite rabatt på frakten eftersom jag säkerligen lär beställa därifrån fler gånger framöver, annars så betalar jag 45£ i frakt.
Har inte fått nå svar än trots att jag svarade i förrgår så jag vet inte hur det blir om det är skickat än eller inte, skickade ett nytt mail idag så man får väl vänta och se vad som händer.
Står i deras villkor att dom hör av sig ang frakten och att den måste godkännas av dig innan dom skickar.Alpha skrev:Jag fick ett mail efter inlagd order om att det blev 2 kollin dvs 2 x 22,5£, lite märkligt tyckte jag eftersom det borde funnits med när jag godkände ordern.
Grejerna levereras fram till ytterdörren.
Jag fick ett mail från Axminster att de höjer priserna på Makitaprodukter med 12 % från 1:a april. Pundet är tydligen lika värdelöst som vår knasvaluta. Skyll inte på mig. Jag röstade ja till Euron som betalningsmedel i Sverige...
Vi har ju dock inte gjort som engelsmännen, än iaf...
http://www.marketoracle.co.uk/index.php?name=News&file=article&sid=9376
Hade dom/vi varit med i Euron så hade det stabiliserat lokala program en aning, men den dagen hela euron kollapsar blir det inte roligt...
http://www.marketoracle.co.uk/index.php?name=News&file=article&sid=9376
Hade dom/vi varit med i Euron så hade det stabiliserat lokala program en aning, men den dagen hela euron kollapsar blir det inte roligt...
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 282 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 282 inlägg
Mailade Lawson och fick ett annat trackingnummer. Det funkade inte heller men personen på Lawson nämnde något om UPS och se på sjutton. DET FUNKADE.Matix skrev:
Mina prylar ligger nu i Köpenhamn och levereras på måndag. Blir en bra start på veckan.
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 282 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 282 inlägg
Vid 15-tiden idag svängde UPS lustiga glassbil förbi här ute på landet med mitt paket från Lawson UK.
Bosch Lamellfräs och lite tillbehör. Fräsanhåll till Boschskenan, sticksågsanhåll till skenan, sido/cirkelanhåll till sticksåg/fräs och allt till strax över halva priset för räsen i Sverige inkl frakt.
Till min förvåning låg också en rejäl påse (1000 st) kex i kartongen. Hade inte beställt några så det var en glad överraskning.
Hur gör ni importörer med sladden. Kapar ni bort kontakten och sätter dit en svensk eller byter ni hela sladden?
Bosch Lamellfräs och lite tillbehör. Fräsanhåll till Boschskenan, sticksågsanhåll till skenan, sido/cirkelanhåll till sticksåg/fräs och allt till strax över halva priset för räsen i Sverige inkl frakt.
Till min förvåning låg också en rejäl påse (1000 st) kex i kartongen. Hade inte beställt några så det var en glad överraskning.
Hur gör ni importörer med sladden. Kapar ni bort kontakten och sätter dit en svensk eller byter ni hela sladden?
Har fortfarande inte hört nått ifrån senaste mailet ifrån lawson, trots att jag skrev att jag betalar dubbla fraktavgifter om man inte kan få nå´n rabatt, det borde väl uppfattas som en bekräftelse eller godkännande.
Svarade på mailet onsdags förra veckan, + att jag skickade ett nytt i fredags för att höra efter hur det blir, om grejorna är skickade eller ej, jobbigt när man inte vet, speciellt nu när pundet blir billigare och billigare.
1£ stod i 11,88kr när jag beställde nu är den nere i 11,44..totalt 3-400kr mindre att betala just nu.
Svarade på mailet onsdags förra veckan, + att jag skickade ett nytt i fredags för att höra efter hur det blir, om grejorna är skickade eller ej, jobbigt när man inte vet, speciellt nu när pundet blir billigare och billigare.
1£ stod i 11,88kr när jag beställde nu är den nere i 11,44..totalt 3-400kr mindre att betala just nu.
Thomas, Grattis!
många klipper kabeln och byter stickpropp. Man behöver veta vad man gör men det är inga svåra grejer. Kolla först att apparaten ifråga är dubbelisolerad. Syns bla på typskylten. Detta har jag gort själv på mina, funka fint.
Alpha, hett tips är att ringa Lawson-His. De är mycket tillmötesgående om man uppträder "väluppfostrat" är min erfarenhet.
/Mattias
Alpha, hett tips är att ringa Lawson-His. De är mycket tillmötesgående om man uppträder "väluppfostrat" är min erfarenhet.
/Mattias
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 282 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 282 inlägg
Så här såg mina prylars vär från Lawson till Ekerö ut:
Pakethändelser Plats Datum Lokal tid Beskrivning
BROMMA,SE 23/03/2009 14:59 LEVERERAD
23/03/2009 6:52 IMPORTSKANNING
23/03/2009 3:00 ANKOMSTSKANNING
GLOSTRUP, COPENHAGEN,DK 22/03/2009 18:00 AVGÅNGSSKANNING
STANSTED,GB 19/03/2009 3:26 IMPORTSKANNING
BARKING,GB 19/03/2009 3:26 AVGÅNGSSKANNING
19/03/2009 0:08 EXPORTSKANNING
BARKING,GB 18/03/2009 22:38 ANKOMSTSKANNING
SOUTHAMPTON,GB 18/03/2009 20:00 AVGÅNGSSKANNING
18/03/2009 18:57 URSPRUNGSSKANNING
GB 18/03/2009 13:46 FAKTURERINGSINFORMATION MOTTAGEN
Helt ointressant men ändå kunde man ju inte låta bli att kolla 5 ggr/dag
Pakethändelser Plats Datum Lokal tid Beskrivning
BROMMA,SE 23/03/2009 14:59 LEVERERAD
23/03/2009 6:52 IMPORTSKANNING
23/03/2009 3:00 ANKOMSTSKANNING
GLOSTRUP, COPENHAGEN,DK 22/03/2009 18:00 AVGÅNGSSKANNING
STANSTED,GB 19/03/2009 3:26 IMPORTSKANNING
BARKING,GB 19/03/2009 3:26 AVGÅNGSSKANNING
19/03/2009 0:08 EXPORTSKANNING
BARKING,GB 18/03/2009 22:38 ANKOMSTSKANNING
SOUTHAMPTON,GB 18/03/2009 20:00 AVGÅNGSSKANNING
18/03/2009 18:57 URSPRUNGSSKANNING
GB 18/03/2009 13:46 FAKTURERINGSINFORMATION MOTTAGEN
Helt ointressant men ändå kunde man ju inte låta bli att kolla 5 ggr/dag
Thomas59
Byggveteran
· Stockholms län
· 3 282 inlägg
Thomas59
Byggveteran
- Stockholms län
- 3 282 inlägg
Oki, klippa kabeln är ju den enkla varianten. Grunnade lite på om man skulle göra en "snygglösning" och byta hela kabeln. Nån som gjort det. Har bra koll på elprylar men har inte haft upp en Bosch så jag vet inte om det är värt besväret. Är kablarna lödda eller skruvade inne i maskinen?Matix skrev:Thomas, Grattis!många klipper kabeln och byter stickpropp. Man behöver veta vad man gör men det är inga svåra grejer. Kolla först att apparaten ifråga är dubbelisolerad. Syns bla på typskylten. Detta har jag gort själv på mina, funka fint.
/Mattias