Så nu har paketet kommit från Toolstop.
Beställde 090203 kl 14 och fick
det idag 090212 kl 13 = 9 dagar.
Det tog 2 dagar extra för att mitt telenr var fel så Schenker kunde inte nå mig på telefon.
Valde att få det levererat till jobbet så man slipper ta ledigt en halv dag :)
Lätt att betala med Visa.
Kunde följa paketet på nätet.
Så jag kan rekommendera Toolstop.

/Springare

Snailman
Ni som har handlat hos Lawson, hur lyckades ni att betala? undrar mest om det går att få Visa att fungera, annars vad som är näst bäst metod...:confused:

Snailman skrev:
Ni som har handlat hos Lawson, hur lyckades ni att betala? undrar mest om det går att få Visa att fungera, annars vad som är näst bäst metod...:confused:
?? Visa funkar ju bra, varför vill du köra på annat ??

Snailman
nja, de kunde visst inte verifiera adressen, körde med visa e-kort det kanske inte funkar?

Körde ni med kortkoden direkt?

Engelsmännen brukar vara mycket nogrannare med att kolla korten än godtrogna svenska butiker.

Betalade utan problem med VISA.

E-kort funkar nästan aldrig i England. Använd riktigt kort istället eller paypal.

Jag har kört med fysiskt Eurocard/Mastercard flera gånger mot Axminster och Lawson utan problem.

Matix skrev:
Min första beställning från [länk] håller på att genomföras,
Första frågan jag fick på beställningslistan jag mailade var om jag var privat eller företagare.

Slantarna drogs tidigt från kontot.

Nästa grej är att de behöver confirmera att du med ditt namn och att du har en adress som överensstämmer med betalnings kortets adress. De bad mig skicka maila tex en räkning. Jag citerar deras mail mailet "can you e-mail a gas or electric bill or any other bill advising your name and address as we do not get confirmation regarding cardholder and address."
Scannade en vatten & avloppsräkning och skickade över....
Var lite orolig att det var nåt knas så jag ringde idag eftermiddag och fick meddelandet att grejerna bör skickas måndag från Power Tools dvs allt var grönt.

Meddelar vidare när grejerna kommer.

/Mattias

Idag dök grejerna upp utan förvarning. Saken är den att jag följt en PS-tools beställning och den kom också idag men jag blev så fundersam då det kom två paket! Det visade sig att ena var från Power tools pro och det andra från PS-tools och det kom med samma distrubitör, samtidigt! Power tools pro uppgav vid telefonsamtal att de skulle skicka mail när de skickat grejerna men jag har inte fått något mail. Grejerna dök bara upp utan förvarning.
Happ! Men jag är belåten ändå. Rätt grejer kom och allt funkar. Dock två grejer jag ej provat än.

Beställning
Makita DF030Z 10.8v Lithium Drill Driver supplied NAKED without Lithium Batteries or Rapid Charger fitted with 1/4" Bit Holder £30.33
Orbit Sander 1/3 Sheet Makita BO3700 Orbital Sander fitted with a 180w motor 230v machine £40.12
18v Impact Wrench Makita BTW251Z Lithium Wrench supplied NAKED without Batteries or Charger Unit fitted with full Variable Speed Control and Built-In Job Light £91.25
9.6v - 24v Radio Makita BMR100 Corded or Cordless Job Site Radio (This unit does not charge batteries radio only) £49.99
Hammer Drill Makita HP2071F Hammer Drill fitted with a 1010w motor 13mm Keyless Chuck & Built-In Job Light £104.46
Screwdriver Bit Set 11pce DeWALT DT7952 Extreme Diamond Screwdriver Bit Set Ph/Pz/Sl £9.87 3 £29.61
DELIVERY (per order) £31.00
VAT £56.51
TOTAL £433.27
Det drogs 5242,16kr från kontot den 3/2 i början av mailkonversationen. Grejerna packades 9/2 kring lunchtid och 17/2 anlände grejerna.

Jag kan rekomendera beställning från Power tools pro trots att jag själv känt mig lite orolig så har allt lösts!

/Mattias

Redigerat:
Det här blir väl mitt först inlägg här. Jag har oxå efter tips härifrån beställt och fått lite prylar ifrån Lawson-His. Paketen, för det var uppdelat i två kollin, kom efter en vecka. Gersågen, som låg i ett seperat kolli hade däremot fraktfirman lyckats schabbla sig med. Jag fick en gersåg som skulle till Holland. Fattar inte hur dom kunde blanda ihop våra namn för det var inte en bokstav som stämde. Lawson skötte det hela mycket snabbt och smidigt iallfall och efter ytterligare en vecka hade jag rätt såg.. Mycket bra kundservice.

Här är mina grejor..
3310635475_7601e4d93f.jpg

Redigerat:
Snailman
Har fått grejorna från lawson nu...

Kronan droppar och pundet börjar bli dyrt :(

Lawsson-His har ju den egenheten att de inte drar slantar förrens de har hemma allt eller tills de skickar grejerna. Kan vara värt att tänka på vid beställning hos dem. Däremot mina erfarenheter från PS-tools samt Power tools pro är att de drar slantar ganska omgående. Tajmar man detta med kurserna kan man spara lite kronor.

Vi får väl se hur detta utvecklas.

/Mattias

Efter mycket letande hit och dit efter mer info samt bästa priser på diverse sladdlösa maskiner så ser det ut som att det är värt att beställa ifrån ett annat land, typ U.K :)

Den här smäckra limiterade vita makitan för under halva priset mot hos Svenska åf..
--> http://www.power-tools-pro.co.uk/ma...e-aluminium-case-cw-5mtr-ptp-tape-p-5254.html

Tänkte även beställa en 18V cirkelsåg även den ifrån makita där det ingår 2 batterier inkl laddare, nån som vet om vikterna som anges i specen är netto eller + batterivikt?

Batterierna ifrån sågen borde väl passa även till skruvdragaren och vive versa?

Menar om jag bara tar ett batteri till skruvdragarn för att få ned priset lite, för jag tror det räcker med 3 batterier för min del.

Verkar som Lawsson hade bra priser efter en snabb koll men viktigast av allt är ju att det finns flera härifrån som fått hem prylarna efter beställning, aldrig gillat de där med förskottsbetalning innan man fått hem prylarna...

Man vill ju inte åka på en kameraexperten blåsning precis..

Sedan så är det ju endast 1 års garanti läste jag men de ska väl mycke till om inte "proffsgrejer" ska hålla ett par år om man bara använder de rätt.

Jaja ska grunna en dag elle 2 först, skulle ju ha en kap/gir i första hand hehe

Makita har bara en typ av 18V Lithiumbatterier som är lika på alla sådana maskiner såvitt jag vet.

Jag har personligen ingen erfarenhet av Lawsson, men dom verkar ju ha fått bra betyg av andra på forumet. Som vanligt gäller:

Betala alltid med kreditkort!

Dels är det ju inte förskott, du betalar när räkningen kommer.
Det viktigaste är att enligt kreditköpslagen har kreditgivaren (banken eller amex eller vem som nu ställt ut det) samma skyldigheter som säljaren att fullfölja köpet.
Det betyder att om Lawsson går i konkurs, deras lager brinner ner, eller dom drar en kameraexperten, så behöver du bara ringa till banken och säga att jag vill ha min cirkelsåg inom 30 dagar, annars får ni betala tillbaka pengarna. Det är dom skyldiga att göra, givetvis har banken ingen cirkelsåg så dom betalar tillbaka pengarna direkt om det är uppenbart att företaget inte kommer leverera.

Snailman
vad är billigaste sättet att skaffa ett kreditkort på då?

duger det med visa, men måste man ange att man vill betala på kredit då (istället från kontot) och blir det några avgifter då...

som jag fattat det är man inte skyddad ett dugg om man betalar med visa från konto....?:confused:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.