Hej,

Jag undrar vad detta är för typ av avlopp och hur man går
Tillväga för att det inte ska lukta? Det luktar jätte mycket just nu.

• Golvbrunn på badrumsgolv med synlig vattenlås och lock. Området ser smutsigt ut.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
På vilket sätt luktar det, nu är vattenlåset borta. Sätt ner det ordentligt och fyll på någon liter vatten.
När du spolar i toaletten, sjunker nivån eller gurglar det.

Vattenlåset går inte att trycka ner ordentligt den ploppar upp igen. Ska kolla vattennivån i toaletten. Jag tyckte det saknades en platsen i själva hålet, min förra lägenhet hade plast inne men den här verkar inte ha det.

Det luktar avlopp stinker i hela lgh.

S Soraka skrev:
Vattenlåset går inte att trycka ner ordentligt den ploppar upp igen. Ska kolla vattennivån i toaletten. Jag tyckte det saknades en platsen i själva hålet, min förra lägenhet hade plast inne men den här verkar inte ha det.
Då kan det inte fungera som vattenlås, om det inte sluter tätt, det är en lägenhet, säg till fastighetsägaren om detta.

Jag har skrivit till dem men det är påsk. Vet nån vad för typ av brunn detta är? Kan svara gjutjärn?

S Soraka skrev:
Jag har skrivit till dem men det är påsk. Vet nån vad för typ av brunn detta är? Kan svara gjutjärn?
Det är av plast. Så över Påsken kan du lägga en plastpåse över och sen ställa en hink vatten ovanpå.

• Gilla
Farstatjej90
  • Laddar…
Farstatjej90
Fann du vattenlåset på sättet på bilden? Eller har du lyft ut vattenlåset ur brunnen själv ? Hur började detta ? Kände du lukt och började undersöka brunnen? Var det vatten i vattenlåset? 🤔

Det där vattenlåset hör ju inte till brunnen. Det finns inget löst vattenlås i dessa. Se till att renspluggen är tät är det enda som kan göras.

• Gilla
Claes Sörmland
  • Laddar…
Det luktade
Så jag lyfte ur allt för att visa hur det ser ut

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.