• Gilla
Jonatan79
  • Laddar…
Kul! Försöker få detta att bli vettigt. Ska man i väntan på ditt verktyg strunta i att lägga tid på materialen i sketchup och fixa det i unity istället?

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Väntar ivrigt på detta. Anders, håll oss uppdaterade!

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
osiris skrev:
Kul! Försöker få detta att bli vettigt. Ska man i väntan på ditt verktyg strunta i att lägga tid på materialen i sketchup och fixa det i unity istället?
Kommer nog dröja ett tag och väldigt osäkert att jag kommer stödja mobiler (För du var väl mest sugen på mobiler va?) mest pga att den kräver prebaked lighting och ser inte ut att bli helt enkelt att stödja. Du kan ju titta lite i min artikel om hur du tar in en ritning från Sketchup till Unity.

Jag bugar för Anders satsning, men i Ikeas fall vill jag bara gnälla. Ikea säljer ändå produkter som delvis är beroende av deras planeringsverktyg, t.ex köksplaneraren. De borde istället se till att deras X-planerare funkar smärtfritt för alla och inte är beroende av gammal teknik eller tar evigheter att använda. Det funkar ju inte ens klanderfritt i deras butiker. Om de sen har några utvecklare över kan de ju låta dessa pilla med framtidens teknik men deras planeringsverktyg ska enligt mig funka innan de börjar ge sig in på något nytt.

Tackar. :D
Angående Ikeas verktyg, det är ju ett helt annat team som jobbar med detta, jag tycker de dock borde stödja att man kan ta in sin planritning från derfas verktyg i VR-lösningen.

Fränt!!

Men, sitter man med Oculus Rift och drömmer - hur mycket byggt blir det då? :D
Personligen skulle jag rita ihjäl mig och drömma mig bort totalt :)

Nu är väl jag inte kändast för att bygga snabbt här :D
Men detta är ju mer planeringsstadiet, man kan ha med sig sin HMD och visa hantverkaren hur det ska vara, snacka om kravspec :D

Riktigt kul!
Det här ska minsann följas ordentligt! :)

Krävs de inte sketchup pro för att få ut FBXer? Eller lyckas du läsa in andra format i unity?
Hur gör du med UV-mappingen? (Har för mig att när jag testade sketchup mot unreal engine, så blev de rejält pannkaka med modellerna..)

Just nu är det fxb only. Men ska se vad som går att göra, finns plugin för Sketchup Make.
UV-mappningen är ett problem.

Jag kör realtidsbelysning av den anledningen just nu,

Realtid
12916877_10209633615465740_4531423738644672610_o.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Baked
baked_1.jpg
Skapa konto

baked_2.jpg
Skapa konto

Detta program ska ha automatiskt UV mapping
http://www.unwrap3d.com/u3d/index.aspx

Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.