Ytterligare fråga. Finns den någon app där jag kan se alla sensorer samtidigt? (Luftkvalitet o temp från olika givare/rum)

Ikeas app?

Jag kan tänka mig sätta upp en iPad, med sladd, på väggen i hallen, som hela tiden visar olika värden, förutsatt att man inte ska behöva skrolla eller bläddra. Det ska va en tydligt överblick direkt.

I ikea home så visas temperatur och luftfuktighet från varje timmerflotte om de har placerats i olika rum i appen.

Temperatur och luftfuktighet visas i olika rum: Kök, Sovrum, Vardagsrum, Hall, Akvarier och Other, med varierande värden i en app.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hur det ser ut i TP-link Tapo app kan jag svara på när hubben och T310 har levererats om någon dag.

Dracula Dracula skrev:
Ytterligare fråga. Finns den någon app där jag kan se alla sensorer samtidigt? (Luftkvalitet o temp från olika givare/rum)

Ikeas app?

Jag kan tänka mig sätta upp en iPad, med sladd, på väggen i hallen, som hela tiden visar olika värden, förutsatt att man inte ska behöva skrolla eller bläddra. Det ska va en tydligt överblick direkt.
Home Assistant löser det.

useless useless skrev:
Home Assistant löser det.
Likaså Domoticz.

Men nu är det inte ett sådant system TS är ute efter. Det skall vara nära nog nyckelfärdigt...

• Gilla
MultiMan
  • Laddar…
Pjosk75 Pjosk75 skrev:
I ikea home så visas temperatur och luftfuktighet från varje timmerflotte om de har placerats i olika rum i appen.

[bild]

Hur det ser ut i TP-link Tapo app kan jag svara på när hubben och T310 har levererats om någon dag.
Rapportera gärna hur det går att få in det i Tapos app när du har möjlighet! Mvh

• Gilla
Dracula
  • Laddar…
Nu har jag fått leveransen av 1 Tapo H200 hub och 4 T310 termometer/hygrometer.
Installationen av allting var mycket enklare än att koppla Timmerflotte till Dirigera. Bara att välja rätt sensor och några sekunder senare är den parad till hubben.

Det märks att TP-link har kommit längre med sin Tapp-app än Ikea. Till exempel verkar det just nu omöjligt att använda Timmerflotte för att skapa scener. Till exempel starta ett uttag när temperaturen understiger X grader. Detta går att göra i Tapo med automatisering.
Det går även att exportera alla mätvärden till sin mejl.

I IKEA är det bara diagrammet för aktuell dag som visar rätt värden. Vecka visar ingen variation på temperaturen och värden för hela veckan trots att det är måndag. Månad visar variation men värden före Timmerflotte parades med Dirigera. Och inget sätt att exportera datan finns det ännu.

• Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.