29 446 läst ·
23 svar
29k läst
23 svar
Ikea Pax, botten gick ur nästan ny garderob
Den bilden tolkar jag som fastskruvningens syfte är tippskydd - och i brist på småbarn hoppade jag över det steget. Det är ju inte som så att skåpet marknadsförs som skåp för väggmontering.
(Man vill ju dessutom kunna möblera om utan att skruva fast skåpet här och där.)
Men, som sagt, jag återkommer när jag pratat med Ikea.
(Man vill ju dessutom kunna möblera om utan att skruva fast skåpet här och där.)
Ett tippakydd består i antingen ett nylonband eller ett väldigt enkelt vinkeljärn som inte tar någon kontinuerlig statisk belastning.jarlh skrev:Den bilden tolkar jag som fastskruvningens syfte är tippskydd - och i brist på småbarn hoppade jag över det steget. Det är ju inte som så att skåpet marknadsförs som skåp för väggmontering.
Kan däremot hålla med om att det skulle varit tydligare i bruxen att man inte ska göra som du gjorde. Du kan nog räkna med att Ikea kommer att lösa ditt problem
Jag har nu telefonköat och därefter pratat med Ikeas kundtjänst. De ville skicka en ny bottenplatta. Tyvärr så skulle den komma då vi var bortresta, så det slutade med att jag fick ett ärendenummer och ska sedan ringa igen då vi kan ta emot bottenplattan.
Det var väl bra, många företag hade skyllt på att du inte följt monteringsanvisningen men Ikea brukar ju vara generösa på detta.jarlh skrev:
Klart man ska sätta den i väggen. Annars går det ju såhär:
http://www.youtube.com/watch?v=i8Nivk_0TkI
http://www.youtube.com/watch?v=i8Nivk_0TkI
Diskuterade ni syftet med juster-skruvarna? Har råkat ut för precis samma problem...!jarlh skrev:
Nja, inte många ord står i monteringsanvisningen, mest figurer faktiskt.Nimajneb skrev:
Hämtade iaf upp en ny bottenplatta på posten (ICA) häromdagen. Jag ser inte fram mot att byta ut den, bland annat sitter det en hel del nubb på baksidan som måste dras ut innan jag kan lossa en gavel och skifta bottenplatta.
Det tog idag 1,5 timme att byta bottenplattan. Innan dess 0,5 timme telefonkö och postuthämtning. 2 timmar mao.
Tyvärr gav LED-listen upp i och med ur- i i-montering, så den glappar otroligt. Måste bytas för att få ljus i skåpet. Jag får ringa IKEA igen och gnälla vidare...
Tyvärr gav LED-listen upp i och med ur- i i-montering, så den glappar otroligt. Måste bytas för att få ljus i skåpet. Jag får ringa IKEA igen och gnälla vidare...
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Har vi mögel bakom garderob i sovrum? Hur får man loss den (ikea pax)
Inredning -
Hitta en bottenventil i mässing som passar IKEA Havsen
Kök -
Vad skiljer på IKEA PAX 37 eller 38 cm djup garderob?
Inredning -
Ikea pax skjutdörrar- taket för lågt
Inredning -
Bygga skrivbord med IKEA PAX stomme?
Möbelsnickeri