Någon här som har använt Ifös kulodosa i porslin? Går det att dra en kabel in genom baksidan av kulodosan?

Har en kabel som passerar genom innervägg som ska ha en kulodosa så snyggast att få kabeln in till kulodosa dolt.

https://www.ifoelectric.com/kulodosorisolato.html

Det ska finnas brottanvisning för hål att knacka ut på baksidan. Har de följt samma formar som när originalen tillverkades är det så.

• Gilla
JohanN03
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Det ska finnas brottanvisning för hål att knacka ut på baksidan. Har de följt samma formar som när originalen tillverkades är det så.
Det luriga är att produktbladen enbart talar om "brytväggar på motstående sidor".

Jag har satt upp sådana hemma, porslinet är tunnare på två ställen på baksidan som är enkelt att knacka ur.
Tror t.o.m. att jag har en oanvänd hemma som jag kan fota ikväll om du vill?

Lexington Lexington skrev:
Jag har satt upp sådana hemma, porslinet är tunnare på två ställen på baksidan som är enkelt att knacka ur.
Tror t.o.m. att jag har en oanvänd hemma som jag kan fota ikväll om du vill?
Jättegärna! Det kan säkert vara en god gärning till hjälp även för andra i framtiden som springer på denna tråd (y)

• Gilla
Lexington
  • Laddar…
E etompau skrev:
Det luriga är att produktbladen enbart talar om "brytväggar på motstående sidor".
Precis, det framgår inte av Ifös data. De visar bilder på dosorna lite snett från sidan men svårt att se hela layouten på ”underhalvan” av dosan.

Detta är 50 mm modellen.

Översikt av en 50 mm installationsdosa för elektriska uttag med märkning och kabelinföringshål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Två delar av en 50 mm modell av en elektrisk dosa, den ena öppnad för att visa interna skruvar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Papperskatt och 2 till
  • Laddar…
Suveränt, Lexington. Stort tack:D

Dessa dosor kommer fungera utmärkt.

• Gilla
Lexington
  • Laddar…
Någon som vet om det går att hitta dessa (ifö porslinsdosor 50 mm) billigare än elbutiks 152 kr/st?
Jag kan tänka mig att köpa ett dussin eller fler för att ersätta de bräckliga bakelitdosorna jag har.

imported_Benno imported_Benno skrev:
Någon som vet om det går att hitta dessa (ifö porslinsdosor 50 mm) billigare än elbutiks 152 kr/st?
Jag kan tänka mig att köpa ett dussin eller fler för att ersätta de bräckliga bakelitdosorna jag har.
Enligt prisjakt är 152 kr det billigaste, tyvärr!

Edit: maila elbutik o kolla om dom kan gå ner i pris om du ska ha fler, dom är kanske inte omöjliga?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.