f91jsw skrev:
För att kommunen nu fått kännedom om markändringen förstås. Och vad tillför den här spekulationen diskussionen?
Lika mycket som ditt eller TS inlägg, grannarna har överklagat, bara att vänta ut dom, finns ju inte mycket hon kan göra då grannarna inte vill att de bygger om, och med alla medel de kan försöker stoppa det. sen tyckte jag bara att det var konstigt att TS inte sökt detta lov när den fick reda på att det krävdes, utan först när folk här i tråden påpekar det, hade TS gjort rätt för sig och sökt det lovet när den förstod att det krävdes, så hade denna tråden ju inte kommit till, för då hade ju inte grannarna haft någon grund att överklaga på. därav mitt inlägg, så faktum är att gör man rätt så fort man vet om att något blivit fel, så blir det bäst i längden.

• Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Bäst blir det om man inte blandar in kommun eller grannar överhuvudtaget utan kör på och bygger det man behagar. Min mark = mitt beslut. Avundsjuka grannar kan bilda en kommunistförening där de sitter och tycker synd om sig själva.

Finndjävel skrev:
Bäst blir det om man inte blandar in kommun eller grannar överhuvudtaget utan kör på och bygger det man behagar. Min mark = mitt beslut. Avundsjuka grannar kan bilda en kommunistförening där de sitter och tycker synd om sig själva.
And Donald Trump for World President for ever...

Eller var det en ironi?

//Ronnie

Kallebo skrev:
Jag förstår inte riktigt. Ni måste väl ha köpt en nybyggnadskarta av kommunen för att kunna söka bygglov, då söker ni ju efter de höjder som är idag, inte efter de som fanns när detaljplanen gjordes.

Det är klart att grannarna kan driva att detaljplanen ska göras om, men där har de väldigt liten chans.. har det gått några år sedan ni gjorde de olagliga markhöjningarna borde de vara preskriberade nu.
Det låter ju som detta handlar om att bygga på en våning på en del av huset, eller möjligen på hela. Då tror jag inte man behöver någon nybyggnadskarta. Huset står ju redan där det står. Däremot så skulle ju grannen kunna ha en poäng om påbyggnaden blir för hög i förhållande till den ursprungliga marknivån. Mn enl. TS så har ju utfyllnaden inte gått ända in till huset, därmed borde det inte påverka bygglovet som det handlar om nu.

Men kommunen måste ju sannolikt titta ett varv till för att kolla att det verkligen är så.

Erik_1972 skrev:
Lika mycket som ditt eller TS inlägg,
Ditt inlägg var onödigt provocerande mot TS när du anklagade denna för att vara ögonkännare. Så kan det vara, men det finns också andra möjligheter. TS kan ha handlat i ren okunnighet och inte varit medveten om kravet på marklov förrän i samband med överklagandet. Det framgår inte heller av TS inlägg att TS bestämt sig för att söka marklov i efterhand pga den här tråden, det är spekulation. Hur som helst kan jag tycka att man bör ha hela bilden innan man börjar anklaga någon för bristande moral.

• Gilla
majsan83
  • Laddar…
Det kanske rentav är min granne som skriver här på tråden om min bristande moral. Haha! Precis som du skriver hade vi ingen kännedom om marklov...

f91jsw skrev:
... ögonkännare.
"Ögontjänare" för att förebygga språkpolisen! :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.