Skulle du som icke troende kunna tänka dig att ha ditt barn på kristen förskola?

• Ja

46 Röster 41,8%
  • Nej

64 Röster 58,2%
  • Antal röster
    110
Henri skrev:
Är man inte själv religiös är det viktigt att hålla en tydlig rågång. Om inte jag som förälder påverkar barnen så gör någon annan det. Bättre att jag gör det.
Så om barnen en dag vill gifta sig i kyrkan, gör du dom då arvlösa?

Åter igen, det är för mig en stor skillnad att vara icke troende gentemot att vara en praktiserande ateist.

Mikael_L skrev:
Säkert väldigt få.
Men hur ska man kunna veta om den är extrem då?
Att knutby-församlingen var så extrem visste nog nästan ingen utomstående. Avhoppade gamla församlingsmedlemmar var nog typ de enda som kunnat gett vittnesmål om en jobbig och långtgående glidning i tro och världsbild.
På en mindre ort är det omöjligt att "smyga", folk vet helt enkelt. I större städer kan det ju däremot finnas "sekter" men dom får man ju också höra något om samt att de oftast är så små så att de inte driver någon förskoleverksamhet.

Nimajneb skrev:
Det absolut säkraste är ju att inte lämna barnet på dagis över huvud taget.
Det är det absolut enklaste och det gör alla då det inte finns dagis sen -98 då verksamheten fick en läroplan!!!!!!!!!! :rolleyes:

Men va petig du är;)

Dagis, fritis, dagmamma, mattant, Flortant, Esso, städare etc etc

Varför krångla till saker :)

Nimajneb skrev:
Men va petig du är;)
Jag bor med en förskolelärare.....så....:P

Nimajneb skrev:
Självklart

Nimajneb skrev:

Då får man gilla läget. Man kan inte lyckas med allt, bara man vet att man gjort vad man kunnat.

Glufsglufs skrev:
Jag bor med en förskolelärare.....så....:P
Som om inte det lyste igenom :):):)

Nimajneb skrev:
Som om inte det lyste igenom :):):)
Då ska du höra henne prata om "armaturer" och andra fackord jag matat in i hennes skalle med sina kompisar...de fattar noll d^_^b

Sorry alla, lite väl OT nu kanske....

TS (dijonken) har du tagit ett beslut i frågan, och i sådana fall hur kom du fram till ditt beslut?

L
Ja vi var där och hälsade på. Verkar lite bättre än andra förskolor jag varit på.

- Mer personal 5 anställda till 20 barn.
- Stora lokaler och fräscht.
- 1/3 av barnen har föräldrar med någon form av tro.

En av samlingarna i veckan har kristet tema där de tar upp någonting ur bibeln. Denna samlingen är frivillig och föräldrarna bestämmer om barnet ska vara med.

Barnen där verkade riktigt glada och spralliga och våran son verkade trivas.

Dvs det verkade som vilken förskola som helst bara med lite bättre förutsättningar, så vi kommer att ta den.

Härligt :)

Att barnet trivs tror jag är viktigast.
Tror ni gjort ett bra val d^_^b

Rätt beslut! Låt gärna barnet vara med på det kristna temat också.

JanneL skrev:
Rätt beslut! Låt gärna barnet vara med på det kristna temat också.
Beslutet är ditt, men för att ta ditt föräldraansvar bör du i så fall vara närvarande när religiösa teman står på programmet. Det gäller ju ditt barn.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.