Skulle behöva lite råd om fönster från bättre vetande.
Hade planer på att byta ut rutorna mot isolerglaskassetter men känner att det nog är smartare att byta ut fönstren helt, mindre meck också. Som ni ser på bilden så sitter det 7 fönster kant i kant och det är ju en lång radda så blir ju lite fundersam över hur de stöttar upp taket. Jag undrar om det bara är att byta ut dom ett efter ett och att det blir bra?
Kollade på husets ritningar men hade ingen ritning över just denna sektionen tyvärr men någon kanske har sett något liknande och vet hur man ska tänka?
Hade planer på att byta ut rutorna mot isolerglaskassetter men känner att det nog är smartare att byta ut fönstren helt, mindre meck också. Som ni ser på bilden så sitter det 7 fönster kant i kant och det är ju en lång radda så blir ju lite fundersam över hur de stöttar upp taket. Jag undrar om det bara är att byta ut dom ett efter ett och att det blir bra?
Kollade på husets ritningar men hade ingen ritning över just denna sektionen tyvärr men någon kanske har sett något liknande och vet hur man ska tänka?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns antagligen en lång balk ovanför som stöttar upp. Kanske i stål.
Men man tar lämpligen reda på hur det ligger till istället för att hoppas att jag gissat rätt. Kanske ett smart sätt är att demontera det mittre fönstret och titta efter.
När man ändå byter kan man välja bredare fönster om man skulle känna för det. Oavsett behöver man ju inte göra lika som innan. Ett helt fönster är ett alternativ med. Man kan passa på när man får en chans.
Men man tar lämpligen reda på hur det ligger till istället för att hoppas att jag gissat rätt. Kanske ett smart sätt är att demontera det mittre fönstret och titta efter.
När man ändå byter kan man välja bredare fönster om man skulle känna för det. Oavsett behöver man ju inte göra lika som innan. Ett helt fönster är ett alternativ med. Man kan passa på när man får en chans.
Det är öppningsbara fönster.Violina skrev:
Typiskt att denna sektion saknades i högen med ritningar. Då är frågan hur man ska gå till väga. Kanske måste öppna upp en bit över något fönster oavsett då.
Alternativt montera in isolerglaskassetter så att alla fönstren blir fasta, lite trist att inte kunna öppna när det blir varmt på södersidan som detta är 😄
Klicka här för att svara