20 226 läst ·
992 svar
20k läst
992 svar
Hyresrätter i småhusområden ett tudelat ämne
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 322 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 322 inlägg
Eftersom arbetsuppgifterna är så väsensskilda är det nog mycket ovanligt med en person som fungerar bra i båda typerna av yrken.A Anders_Nilsson skrev:Nej för uppenbarligen är arbetsuppgifterna väsensskilda så ditt beteende som programmerare säger inget om hur du fungerar som undersköterska.
Tror du undersköterskan uppskattar att bli avbruten mitt i en transplantation? Nej, tänkte väl det.
Sedan är programmering ett hårt skitjobb som de flesta lämnar inom ett decennium och går över till uppgifter inom arbetsledning eller arkitektur. Det är sällsynt att hitta en som suttit och kodat i 35 år.
Vad tror du att undersköterskans jobb är under en operation?
Stå och rota inne i patienten?
"Inför en operation tar jag fram och öppnar instrument och dylikt för det ingrepp som ska göras, förbereder patienten och gör iordning all teknisk utrustning. Vi använder mycket teknisk apparatur. Jag hjälper också till att söva och att väcka patienten samt hjälper även till med dokumenten under operationerna."
https://www.nusjukvarden.se/jobba-hos-oss/mot-nagra-av-oss/linda-underskoterska/
Undersköterskor är nog de som just blir avbrutna, t.ex. genom att ta emot svar från patologen om cancern är borttagen med marginal innan andra börjar sy ihop.
Sen har väl denna sidodiskussion framför allt rört äldreomsorgen, eftersom det framför allt är där som det saknas folk.
Klicka här för att svara