16 303 läst ·
778 svar
16k läst
778 svar
Hyresrätter i småhusområden ett tudelat ämne
Renoverare
· Stockholm
· 20 712 inlägg
Jag har även runt 40 miljoner i fastigheter att ärva så det är lugnt. Jag reser utomlands, spenderar en vecka per år på landet.A atomlab skrev:Mina föräldrar har sommarbostad på smådalarö som vart i familjen sedan 1920. Men det hindrade inte mig att köpa vårt egna hus i skärgården. Så kan man göra om man skapar sin egna tillgångar istället för att leva på sina föräldrar hela livet. Något du borde testa. Fastigheter tenderar också över tid att öka i värde bättre än Börsen.
Skulle inte ens köpa hus utomlands då jag vill resa till olika ställen.
Renoverare
· Stockholm
· 20 712 inlägg
Första utbyggnaden 1950 och andra 1970. Fanns faktiskt ett hus kvar på gatan som såldes som orginal. Ett. Det hade varit en pärla hugga tänderna i. Men tyvärr sämre läge än vårt.F fribygg skrev:
Vilken prisklass var det? När jag tittade på hus i Bromma låg dessa strax under 700 k. Men ännu lite sämre läge, och på den tiden var räntan hög och lönerna lägre. Hade varit en god investering ändå.AndersMalmgren skrev:
Medlem
· Halland
· 4 558 inlägg
Denna tråd påminner om Brittiska dramor om sent 1800-tal. Och i dessa finns det alltid en rätt misslyckad son som är utan mål i livet, har lyckats med precis ingenting, och lever på arv. Ytterst komiskt.
Själv föddes jag av outbildade arbetarföräldrar som lyckats bli tjänstemän men jag skaffade mig en utbildning och har förtjänat min lön genom att arbeta i verkstadsindustrin hela livet. Lullar inte runt med en G&T runt lunch varje dag och tar med låda till jobbet. Antagligen en föraktansvärd livsstil enligt vissa.
Själv föddes jag av outbildade arbetarföräldrar som lyckats bli tjänstemän men jag skaffade mig en utbildning och har förtjänat min lön genom att arbeta i verkstadsindustrin hela livet. Lullar inte runt med en G&T runt lunch varje dag och tar med låda till jobbet. Antagligen en föraktansvärd livsstil enligt vissa.
Renoverare
· Stockholm
· 20 712 inlägg
Men tomtpriserna idag tillåter inga låga hus. Inte i Stockholm i alla fall!S Staffan-N skrev:
Och just därför är det ok att bygga16-våningars hus i villaområden? Fattar inte kopplingen?A Anders_Nilsson skrev:Denna tråd påminner om Brittiska dramor om sent 1800-tal. Och i dessa finns det alltid en rätt misslyckad son som är utan mål i livet, har lyckats med precis ingenting, och lever på arv. Ytterst komiskt.
Renoverare
· Stockholm
· 20 712 inlägg