16 303 läst ·
778 svar
16k läst
778 svar
Hyresrätter i småhusområden ett tudelat ämne
Renoverare
· Stockholm
· 20 712 inlägg
Den svenska avundsjukan är ett problem.A Anders_Nilsson skrev:Du har ju grönt i din fina trädgård? Eller varför byggde man så pyttigt? Trädgårdsstaden var en idé importerade från England där man saknar utrymme, men i Sverige finns det mark. Ta nu konsekvensen av ditt pytteboende och LID!
Så kan staden bygga hyres för de mindre bemedlade så att de kan promenera runt i trädgårdsstaden och förundras. Så får du fler kompisar och vem vet, kanske inaveln kan minska?
Det sticker i ögonen dessa områden med bara blåröstande rika människorna.
Anders bostad är väl inte liten eller långt från stanA Anders_Nilsson skrev:Du har ju grönt i din fina trädgård? Eller varför byggde man så pyttigt? Trädgårdsstaden var en idé importerade från England där man saknar utrymme, men i Sverige finns det mark. Ta nu konsekvensen av ditt pytteboende och LID!
Så kan staden bygga hyres för de mindre bemedlade så att de kan promenera runt i trädgårdsstaden och förundras. Så får du fler kompisar och vem vet, kanske inaveln kan minska?
Renoverare
· Stockholm
· 20 712 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 712 inlägg
Renoverare
· Stockholm
· 20 712 inlägg
Är inte de olika husen avsedda för olika klasser? Även på 30 talet fanns väl större hus om än inte egnahemshus. Själva konceptet var väl att det skulle vara någorlunda billigt att bygga. Men trots det var nog 80 + 80 m2 lyx för många på den tiden. Glöm inte att det är arbetarbostäder 😉AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 712 inlägg
Jo därför min edit. För de som flyttade in var 80 plus biyta stortP Pin skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 20 712 inlägg
Det var väl troligtvis tjänstemän eller arbetare som byggde eller lät bygga kåken Anders nu bor iP Pin skrev:
Mina föräldrar har sommarbostad på smådalarö som vart i familjen sedan 1920. Men det hindrade inte mig att köpa vårt egna hus i skärgården. Så kan man göra om man skapar sin egna tillgångar istället för att leva på sina föräldrar hela livet. Något du borde testa. Fastigheter tenderar också över tid att öka i värde bättre än Börsen.AndersMalmgren skrev: