Ossian K Olsson
D DanielSt81 skrev:
Hur underskattar jag folk här? Jag sa inte att TS eller någon annan inte skulle klara av det. Jag tycker bara att det låter överkurs om det bara handlar om ett jobb med 500 ton kross. Har man långsiktigt behov är det väl något annat. Men det har väl inte framkommit här om TS har ett långsiktigt behov eller har jag missat det kanske?
Jag tycker det låter kul!

Ossian K Olsson Ossian K Olsson skrev:
Jag tycker det låter kul!
Ja, det kan jag väl hålla med om. Det finns otroligt många saker som är kul. En annan fråga är om allt som är kul är lönsamt eller rimligt. Men ibland kan man ju strunta i det och bara köra på något för att det är kul.

Jag uppskattar alla idéer och tankar! Jag slängde delvis ut frågan för att byggahus brukar ha diverse kreativa idéer, och ingenting måste nödvändigtvis vara rätt eller fel. Hade jag tagit in offert och räknat på det från början hade jag sannolikt kommit fram till något utan att fråga här, men då hade jag missat chansen till era inspel!

Sannolikt köper vi ingen lastbil, men en grävmaskin står på önskelistan. Får jobba lite på övertalningskampanjen bara. :)

O OmpaOmpaa skrev:
Får jobba lite på övertalningskampanjen bara.
Säg att du behöver två och låt motparten vinna genom att du till slut accepterar att bara köpa en.

• Haha
OmpaOmpaa
  • Laddar…
Ossian K Olsson
O OmpaOmpaa skrev:
Jag uppskattar alla idéer och tankar! Jag slängde delvis ut frågan för att byggahus brukar ha diverse kreativa idéer, och ingenting måste nödvändigtvis vara rätt eller fel. Hade jag tagit in offert och räknat på det från början hade jag sannolikt kommit fram till något utan att fråga här, men då hade jag missat chansen till era inspel!

Sannolikt köper vi ingen lastbil, men en grävmaskin står på önskelistan. Får jobba lite på övertalningskampanjen bara. :)
Nu vet jag inte hur det är för övrigt med tidplan och så. Men en traktor och släp då? Hade man inte kunna köra med det?

Då har du något att dra grävmaskinen med sen också!

Edit: Tar tillbaka det! Efter en koll på Blocket kostar ju en traktor det jag trodde gånger Pi! Jösses vad dyra dom är!

Grävmaskin, köp om du inte har tillgång till hyrmaskin i rätt storlek med rototilt i närheten! 🙌😎

Lastbil, nja.

Här brukar chaufförerna själva lasta på bergtäkten. Vet inte hur lätt det är att få till något sådant om man bara kör till husbehov.🤔

Och inte så kul att få ett haveri med en lastbil ute i trafiken. I och för sig inte kul med grävarn heller men förhoppningsvis blockeras inte trafiken hemma på gården. Jag fick tvärstopp på allmän väg med hjulgrävare en gång, det är pulshöjande när den inte går att få ur vägen. 🙈

Traktor och tippvagn är ju trevligt men kanske inte frakta så långt med, går inte så mycket på normalt traktorsläp. Borde bli en del slitage på däck och så som man bör räkna in.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.