Har tyvärr inget ljud... Men öppna i toppen och botten. Så där rinner ut vatten

Och stäng pumpen när du gör det

E eddiboy skrev:
Hus från 1946. Borrad och grävd egen brunn. Vedpanna plus luftvatten-system i kåken.

Hydrofor (äldre) samt sprillans nytt expansionskärl enligt film.

Bott i kåken i tre år, alltid upplevt dåligt tryck i systemet framför allt vid dusch på övre plan. Kommer liksom i pulsationer. Som ni ser på filmen är nåt inte riktig rätt med hydroforen. Så fort en kran öppnas så beter den sig såsom ni ser på filmen. Galet! Vad är felet? För lite luft? Knappast väl? Snarare för mycket luft? Eller? Blir inte klok på denna.. vill gärna försöka själv innan rörmokare tillkallas. Alla tips och råd emottages med varm hand

[media]
Jag följer denna tråd med stort intresse då jag har en likadan hydrofor och samma problem med trycket. Har lyckats åtgärda detta fel förut men inte nu senast. Förstår inte riktigt varför. Jag brukar tömma hela tanken och sedan fylla på 1-1,5 kg luft eller tills det knäpper innan jag fyller med vatten igen.

Jag skulle också vilja veta om nån i tråden vet om en kan ta bort nivåröret för att rengöra det eller byta ut det? Hade varit smidigt att se nivån och slippa gissa. :D

• Gilla
eddiboy
  • Laddar…
Bellarini Bellarini skrev:
Jag följer denna tråd med stort intresse då jag har en likadan hydrofor och samma problem med trycket. Har lyckats åtgärda detta fel förut men inte nu senast. Förstår inte riktigt varför. Jag brukar tömma hela tanken och sedan fylla på 1-1,5 kg luft eller tills det knäpper innan jag fyller med vatten igen.

Jag skulle också vilja veta om nån i tråden vet om en kan ta bort nivåröret för att rengöra det eller byta ut det? Hade varit smidigt att se nivån och slippa gissa. :D

Hittade denna tråd

https://www.byggahus.se/forum/threads/hur-byta-plastroer-i-hydrofor.162481/

• Gilla
Bellarini
  • Laddar…
E eddiboy skrev:
Hittade denna tråd

[länk]
Åh, tack. Mycket användbart! Det blir nog att beställa nytt eller kontakta rörkrökaren.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.