39 292 läst ·
133 svar
39k läst
133 svar
Husverket levererar ej hus och svarar inte längre
Jag har själv lagt in kommentarer på trustpilot (nedan), vilket fungerar bra mot husverket (jag tog bort en tidigare kommentar efter förhandling, men fick tillslut ändå lägga tillbaka den pga bla deras havererade tidshållning). MEN, att de fortfarande har 3,9 i betyg är lite konstigt (baserat på denna och andra trådar om företaget)! Hur många i denna tråden som har drabbats av husverket har använt trustpilot (nedan länk)?????????? OBS: betyg och kommentarer skall alltid vara sakliga och välgrundade!B Bästerortarn skrev:Du kan inte mycket om företagande och koncern/företagsstrukturer va?
Om man kollar deras recensioner råder det inget tvivel om att Husverket är skojare. Som vanligt ger det bedrägliga Trustpilot dom bra betyg medans google-recensionerna som dom inte kan kontrollera är betydligt sämre. Men att företagsstrukturen i sig överhuvudtaget skulle säga något om seriositeten är humor på hög nivå.
https://se.trustpilot.com/review/husverket.se?stars=1
Vad innebär att "det fungerade bra"?K KajFr skrev:Jag har själv lagt in kommentarer på trustpilot (nedan), vilket fungerar bra mot husverket (jag tog bort en tidigare kommentar efter förhandling, men fick tillslut ändå lägga tillbaka den pga bla deras havererade tidshållning). MEN, att de fortfarande har 3,9 i betyg är lite konstigt (baserat på denna och andra trådar om företaget)! Hur många i denna tråden som har drabbats av husverket har använt trustpilot (nedan länk)?????????? OBS: betyg och kommentarer skall alltid vara sakliga och välgrundade!
[länk]
De är (eller var?) uppenbarligen känsliga mot negativa kommentarer på Trustpilot. Mina välgrundade och sakliga kommentarer (som Husverket fick möjligheter att möta innan de publicerades) resulterade i att deras ogrundade/bedrägliga krav på ytterligare betalning drogs tillbaka, mot att jag drog tillbaka Trustpilot-inlägget. Ja, det var ett hot från husverket som fick mig att ta bort kommentaren, men det var samtidigt en möjlighet för mig att få just det problemet löst. De kunde naturligtvis inte hindra mig att lägga in kommentarerna igen tillslut, eftersom problemen fortsatte. I nästa steg blev det ändå ARN-anmälan som löste de sista tvisterna, och inte att jag tog bort Trust-pilot inlägget en gång till…G Gardstorp skrev:
Då förstår jag, tack för info!K KajFr skrev:De är (eller var?) uppenbarligen känsliga mot negativa kommentarer på Trustpilot. Mina välgrundade och sakliga kommentarer (som Husverket fick möjligheter att möta innan de publicerades) resulterade i att deras ogrundade/bedrägliga krav på ytterligare betalning drogs tillbaka, mot att jag drog tillbaka Trustpilot-inlägget. Ja, det var ett hot från husverket som fick mig att ta bort kommentaren, men det var samtidigt en möjlighet för mig att få just det problemet löst. De kunde naturligtvis inte hindra mig att lägga in kommentarerna igen tillslut, eftersom problemen fortsatte. I nästa steg blev det ändå ARN-anmälan som löste de sista tvisterna, och inte att jag tog bort Trust-pilot inlägget en gång till…
Vi har "hållit på hanen" eller vad man ska säga i över ett halvår. För det är hela tiden "bara lite kvar". Så får vi något optimistiskt besked och väntar lite till. Om och om igen. Hopplös historia.
Men är blir inte sista grejerna fixade nu så får vi gå vidare och ta in någon annan som slutför arbetet, men på bekostnad av husverket.
Det är ens rätt enligt konsumentverket. Problemet är ju att de alltid skyller ifrån sig. På varandra, leverans, lyft av andra hus, semestrar osv osv
Att de har 3.9 är ren lögn. De köper folk som höjder deras status. Sådant nonchalant bolag kan inte ha mer 2 stjärnorK KajFr skrev:Jag har själv lagt in kommentarer på trustpilot (nedan), vilket fungerar bra mot husverket (jag tog bort en tidigare kommentar efter förhandling, men fick tillslut ändå lägga tillbaka den pga bla deras havererade tidshållning). MEN, att de fortfarande har 3,9 i betyg är lite konstigt (baserat på denna och andra trådar om företaget)! Hur många i denna tråden som har drabbats av husverket har använt trustpilot (nedan länk)?????????? OBS: betyg och kommentarer skall alltid vara sakliga och välgrundade!
[länk]
Min vän har is imagen men kommer definitivt ger den sämsta tänkbara betyg.
UPPDATERING:
Husverket har nu varit i kontakt med oss och huset kommer levereras inom kort. De har varit kommunikationsproblem och förseningar i produktion men sen förra veckan har vi haft god kontakt.
Uppdaterar med ny tråd när hus levererats och vi kunnat ta lite bilder på resultatet.
Husverket har nu varit i kontakt med oss och huset kommer levereras inom kort. De har varit kommunikationsproblem och förseningar i produktion men sen förra veckan har vi haft god kontakt.
Uppdaterar med ny tråd när hus levererats och vi kunnat ta lite bilder på resultatet.
E ElliBrakstake skrev:Hej,
Vi skulle behöva hjälp med hur vi ska gå vidare. Hade ett tydligt avtal med Husverket där leverans Juli hade lovats av ett enkelt 40kvm hus. Det blev försenat till 1a september, och enligt avtal skulle skadestånd betalas ut för varje månad huset var försenat. De har dock helt slutat svara oss nu, vi har försökt få besked i över en månad av vad som skett och får inget nytt leveransbesked eller anledning till den ytterligare förseningen.
Vi köpte detta hus med tydligt krav på leverans på sommaren, har det skriftligt etc i samtal med säljaren. Enligt avtalet är maximal leveranstid 34 veckor vilket de nu överstiger med 2 veckor (34 veckor var i slutet av augusti). Säljaren sa dock att det var högst osannolikt att det skulle ta längre än 20 veckor…
Vi har en del merkostnader till följd av denna försening då vi ej bor i sverige.
Vad är nästa steg? Någon som varit i liknande situation? Konsumentverket säger att det kan vara aktuellt att häva avtalet vid mer förseningar men att det är en ”allvarlig process”. Vi vill ju egentligen bara ha vårat j-vla hus. Har markförberett och dragit el och allting, så det borde bara vara att lyfta på det.
Moderator
· Stockholm
· 56 235 inlägg
Skall vi anta att detta gäller det hus som tråden handlar om? Att Ellinor Är samma person som ElliBrakstake?E EllinorDiLorenzo skrev:
"inom kort" låter som längre fram än "denna vecka".
Betyder det att förra veckans inlägg om leverans denna vecka nu inte längre stämmer?
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 370 inlägg
Jag anar att Husverkets skademinimeringsavdelning har föreslagit denna formulering från det nya kontot 🤔 Är det ens tillåtet att vara aktiv med två användare i samma tråd? Att det första kontot markerar svaret från det nya som bästa svar innebär i.a.f. att det inte handlar om borttappade inloggningsuppgifter till det första kontot. Här är nog en hund begraven!E EllinorDiLorenzo skrev:
Men kul för er om det äntligen löser sig!
Hej, yes vi är samma person men jag kunde inte markera "bästa" svar på mitt eget konto så fick starta ett nytt. Uppdateringen försvinner ju då i mängden av inlägg om man inte kan markera nytt inlägg. Jag har blivit ombedd av husverket att omformulera "Husverket levererar ej hus" men jag kan inte ta bort eller redigera själv.H hempularen skrev:
Enligt husverket ska leverans ske denna vecka, får hoppas att det stämmer. Inget jag sagt har varit lögn men jag hade heller inte velat bli indragen i massa extra drama. Trodde verkligen inte denna tråd skulle få så stor uppmärksamhet. Allt jag vill är att ha ett hus och sen dricka en kopp kaffe i lugn och ro för hela denna process har varit så jäkla jobbig.
Men om detta går emot reglerna så kan ni ta bort min nya användare. Men skrev under eget namn så ingen kan anklaga en för att vara en bot osv.
Moderator
· Stockholm
· 56 235 inlägg
Vi får verkligen hoppas att det stämmer med en snar leverans nu. Men egentligen är det väl inget nytt? Huset skulle ju ha levererats för länge sedan, och nu ett nytt löfte som kan vara sant eller falskt.
Jo, men nu har en lokal krankille varit på plats och mätt upp tomten och jag har varit kontakt med den firman och dubbelkollat, de är schemalagda för att vara på plats på fredag.H hempularen skrev:
Renoveringsnovis
· Bästerort
· 1 370 inlägg
Om någon någonsin tvekat på att Husverket är skojare, bedragare etc. så har vi facit i den fetstilade meningen. Att utöva påtryckning i denna omfattningen är per definition oseriöst, punkt. Och detta innan dom ens fullgjort sin del av avtalet.E ElliBrakstake skrev:Hej, yes vi är samma person men jag kunde inte markera "bästa" svar på mitt eget konto så fick starta ett nytt. Uppdateringen försvinner ju då i mängden av inlägg om man inte kan markera nytt inlägg. Jag har blivit ombedd av husverket att omformulera "Husverket levererar ej hus" men jag kan inte ta bort eller redigera själv.
Enligt husverket ska leverans ske denna vecka, får hoppas att det stämmer. Inget jag sagt har varit lögn men jag hade heller inte velat bli indragen i massa extra drama. Trodde verkligen inte denna tråd skulle få så stor uppmärksamhet. Allt jag vill är att ha ett hus och sen dricka en kopp kaffe i lugn och ro för hela denna process har varit så jäkla jobbig.
Men om detta går emot reglerna så kan ni ta bort min nya användare. Men skrev under eget namn så ingen kan anklaga en för att vara en bot osv.
EDIT: jag vill inte kritisera dig för jag fattar att ni bara vill ha allt ordnat o.s.v. så ta mitt inlägg för vad det är.
Ändra ingett på denna sidan även om dom levererar, detta för att kommande beställare kan läsa om hur företaget beter sig..E ElliBrakstake skrev:
Samt hade du inte skrivit detta så lär dom inte ha levererat det är ganska klart efter denna tråd..