250 läst ·
9 svar
250 läst
9 svar
Husqvarna reginett QCE740-I byte ?
Hej, denna rostfria ugn går fint, men också typ 13 år gammal så letar efter ersättare, jag kan inte hitta några monteringsmått för denna online, någon som har dessa ? Fläkgen inne i ugnen har börjat vibrera och föra oväsen så det närmar sig…
Det är väl en helt vanlig inbyggnadsugn? Ca 60*60 cm utvändigt. Det är standardmått på inbyggnadsugnar, det enda som kan ställa till det är om du har en koppligsdosa eller ett eluttag bakom ugnen. Nyare ugnar kan kräva lite mer utrymme baktill än äldre.
dessa tillverkades 2005...O olof63 skrev:
det är en AEG ugn, de bästa som byggts
bakar betydligt bättre än de som nu går att köpa
har du den med pyrolys?
tyvärr har kyfläktsmotorn utgått men den brukar gå att fixa till annars har fergas nya
varmluftsmotorn finns ofta är det bara fläktbladet som har obalans
japp vad kul att höra allt funkar fint men det är lite glapp någon mm när jag drar i varmluftsdläkthjulet, såg en youtube där de bytte ut både hjul ochmmotor. Den bara går och går men fhjulet såg ok ut, tror det är själva axeln som glappar lite efter alla år.
glapp axiellt är det alltidO olof63 skrev:
men det skall inte vara radiellt
torra lager och stukad fläkt misstänker jag
Produkter som diskuteras: "fläkt"
Fläktar
Flytta förbrukad luft ut ur ditt hem med mekanisk frånluft. I den här samlingen hittar du vårt sortiment av badrumsfläktar, kanalfläktar och värmeflyttare.
Läs mer
Hehe - pinsamt men som jag skrev i en annan tråd på liknande ämne, det är inte varmluftsfläkten som skramlar kom jag på efter att meckat lite häromdagen - , det är en annan som sitter på baksidan och inte åtkomlig utan att dra ut hela ugnen, den går ju men låter lite skorrigt - är det den som @returen menar är kylfläkten och inte går att få tag på längre ? Vad kan jag göra då för det är definitvt en AEG (står i manualen) men Husqvarna på utsidan - går kanon förutom det där lite irriterade eftersläckningsmissljudet.
Pyrloys - självklart, funkar finfint.
kylfläkten är det dåO olof63 skrev:Hehe - pinsamt men som jag skrev i en annan tråd på liknande ämne, det är inte varmluftsfläkten som skramlar kom jag på efter att meckat lite häromdagen - , det är en annan som sitter på baksidan och inte åtkomlig utan att dra ut hela ugnen, den går ju men låter lite skorrigt - är det den som @returen menar är kylfläkten och inte går att få tag på längre ? Vad kan jag göra då för det är definitvt en AEG (står i manualen) men Husqvarna på utsidan - går kanon förutom det där lite irriterade eftersläckningsmissljudet.
tillhandahålls inte längre
år pfta att smörja lagren men den måste bort då
brukar finnas ett nummer på den som går att hitta hos fergas
annars mät och jämför
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden