67 907 läst ·
267 svar
68k läst
267 svar
Husdrömmar med feng shui, currylinjer och dyra markarbeten
Varför reagerar du, och många genom att förlöjliga och fullständigt slå ifrån er allt. Gör ni lika när någon talar om religion, akupunktur och allt som inte går att förklara?B b8q skrev:
Som jag sa tror jag inte heller direkt på dessa sk. Currylinjer, eller framförallt inte på dess påverkan. Men även om man inte själv är aktivt troende, så kan man ju ha ett öppet sinne. Eller varför inte respektera andra människors tro. Jag kan garantera att du och alla andra skeptiker också tror på något ockult, religiöst, oflörklarligt, eller icke vetenskapligt bevisat.
Jag skrev ”eller”, alltså ett möjligt alternativ. Det är knappast att förlöjliga eller fullständigt slå ifrån sig, enligt min mening.A AG A skrev:Varför reagerar du, och många genom att förlöjliga och fullständigt slå ifrån er allt. Gör ni lika när någon talar om religion, akupunktur och allt som inte går att förklara?
Som jag sa tror jag inte heller direkt på dessa sk. Currylinjer, eller framförallt inte på dess påverkan. Men även om man inte själv är aktivt troende, så kan man ju ha ett öppet sinne. Eller varför inte respektera andra människors tro. Jag kan garantera att du och alla andra skeptiker också tror på något ockult, religiöst, oflörklarligt, eller icke vetenskapligt bevisat.
Å andra sidan så var det ju en jäkla massa raka hörn man såg så det känns ju som man gav uppHuddingebo skrev:
Ett himla tjafs om runda hörn... åtta av husets innerhörn är rundade. Av totalt betydligt fler. Kommer knappast att ställa till det speciellt mycket.
Blir spännande att se vad det går för.
Känner folk i närliggande kopparmora, det är ett väldigt trevligt område.
Nära vatten och fina naturområden och båtklubb. Långt ifrån "problemområden".
30min med bil till Stockholm city och ännu närmare till andra bra restauranger och fik, golfbanor, etc.
Det lär inte säljas för de kommer ine få mer än 5-6 miljoner. Max
Hade vänner som bodde där i Kopparmora om hade en ett fint hus med amerikansk veranda och stor tomt som gick för 5,5 för ett par år sen. Det må vara fint där ute men om man inte har nån speciell sjöutsikt så är det inte några mer märkvärdiga priser än resten av utkanten av stockholms län.
De handlar väl om att när man framställer saker helt utan att ifrågasätta så kan det faktiskt skada lättlurade.A AG A skrev:Varför reagerar du, och många genom att förlöjliga och fullständigt slå ifrån er allt. Gör ni lika när någon talar om religion, akupunktur och allt som inte går att förklara?
Det här är ju en byggsida där vi håller oss till evidensbaserad och empirisk kunskap.
Vi säger exv inte ”och här låter vi elektriciteten sväva genom luften som vår indiska Jogurth har lärt oss”
Det finns fina forum för de som vill prata om curry och chili
Har inte sett nån förläjliga utan det har varit sansat och korrekt hänvisande till hur världen fungerar.
Nej, jag tror inte på något oförklarligt.A AG A skrev:
Respektera andras tro: därför att dom är farliga för oss alla.
Låter man dom hålla på fritt kommer dom att ta ifrån mig min frihet och stifta drakoniska lagar baserade på deras vidskeliga tro.
Ingen skeptiker har begått brott i skeptisismens namn, men religion och vidskepelse...
Kalifat, krig, förtryck i trons namn måste bekämpas på alla fronter.
https://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-evlinge-varmdo-kommun-tarnkobbsvagen-31-21297268#galleryAppendix skrev:
Å andra sidan så var det ju en jäkla massa raka hörn man såg så det känns ju som man gav upp
Det lär inte säljas för de kommer ine få mer än 5-6 miljoner. Max
Hade vänner som bodde där i Kopparmora om hade en ett fint hus med amerikansk veranda och stor tomt som gick för 5,5 för ett par år sen. Det må vara fint där ute men om man inte har nån speciell sjöutsikt så är det inte några mer märkvärdiga priser än resten av utkanten av stockholms län.
Ett mindre, äldre och betydligt "enklare" hus.
Kan garantera att de får betydligt mer än 5,5 för detta.
Nej, jag får be om ursäkt om du inte ställer dig till skaran av råskeptiker som skriver i tråden. Jag störde mig en del på dessa och "drog dig över samma kam", då du ifrågasatte. Framförallt då jag var noga att kolla, så det inte fanns några yttre omständigheter som påverkade. Framförallt då jag inte heller tror överdrivet mycket på det. Utan mest har ett öppet sinne. Det kunde ju dock inte du veta. Ber om ursäkt för det.B b8q skrev:
Jo det är säkert ett lugnt och trivsamt område med nära till mycket natur. Men med bil tar det 39 min (35 km) till centralen enligt Eniro och i rusningstid är det rejäla köer därifrån som gör att det tar ännu längre tid. Med kollektivtrafiken blir det också en riktigt lång resa in till city. Förhoppningsvis kommer det köpare som kan jobba mycket på distans, söker ett stort hus med kontorsmöjlighet och har gott om pengar. Men en svårighet är väl att ordentligt kunna överblicka kostnaden för färdigställandet och det gör nog många osäkra. Ska som sagt bli intressant att se vad det säljs för men det kan man behöva vänta länge på att få veta.Huddingebo skrev:
Ett himla tjafs om runda hörn... åtta av husets innerhörn är rundade. Av totalt betydligt fler. Kommer knappast att ställa till det speciellt mycket.
Blir spännande att se vad det går för.
Känner folk i närliggande kopparmora, det är ett väldigt trevligt område.
Nära vatten och fina naturområden och båtklubb. Långt ifrån "problemområden".
30min med bil till Stockholm city och ännu närmare till andra bra restauranger och fik, golfbanor, etc.
Jag kan inte se något om uppvärmning på bjurfors.se. Det finns förvånansvärt lite detaljer om huset där.J Josth skrev:
Jag blir lite fundersam om uppvärmningen eftersom jag inte kan se några värmeelement på interiörbilderna.
Om man ska få bort vatten från en sänka måste man gräva rejält djupt för rören som leder bort vattnet, eller pumpa bort vattnet.J Josth skrev:
Det kanske förklarar kostanden för markarbete.
Låt någon annan göra samma sak utan att tala om vad den ska leta efter och utan att tala om vad du förväntar dig att den ska hitta.A AG A skrev:Jag tror inte på currylinjer inverkan på oss människor. Att det dock går att mäta upp energilinjer/currylinjer med slagruta har jag vetat länge.
Efter gårdagens program blev jag dock lite nyfiken, då jag bor i ett hus från 1875. Så jag böjde till ett par stålpinnar, och satte igång att mäta. Mot mitt troende visade det fullt utslag i nästan alla dörröppningar, ingen annanstans. Så här ligger linjerna i väggarna iallafall.
Då blir det lite mer vetenskapligt. För större trovärdighet behövs förstås ett mycket mer omfattande experiment.
Användarens intresse ska nog inte vara en faktor i övningen. Det är slagrutan som bestämmer vad den vill hitta.useless skrev: