P
P pmd skrev:
Har teveprogrammet anmälts till Granskningsnämnden än? Alla får vi förstås tro på vad vi vill men i SVTs uppdrag ingår att vara saklig. Det är knappast sakligt att okritiskt anamma vidskepelse.
B Bogeymannen skrev:
[länk]
Det tog drygt drygt två veckor. Ganska snabbt, men tyvärr gjordes inte anmälan av det skäl jag hade hoppats på.

P
I IconicMoose skrev:
Tyvärr kan jag som kristen inte längre förvänta mig att min tro respekteras i Sverige 2024.
Jag tror(!) nog att de flesta i Sverige respektera att du har en kristen tro. Rätt många av oss respekterar dock inte vidskepelsen som den kristna tron innebär.
I IconicMoose skrev:
Du får gärna förklara för mig hur min tro hotar din frihet.. 😄
Om din vidskepelse tillåts påverka den politiska styrningen av landet, så finns det en risk att den påverkar oss negativt.
De flesta kristna i Sverige vill kanske inte ha hädelselagar, men det finns de som tycker att sådana lagar behövs.

• Gilla
andreas_bygger och 5 till
  • Laddar…
Stickan56
Coolman Coolman skrev:
Nu 8.995.000 kr utgångpris.

Fynda!
Någon har lagt ett bud på utgångspriset.
Säljarna är uppenbarligen inte nöjda med det eftersom det annonseras fler visningar.

Stickan

Säljaren lagt bud satsar jag på...

För att få "fart" på budgivning.

• Haha
Stickan56
  • Laddar…
Coolman Coolman skrev:

Det är olagligt, man har rätt att få se alla budgivare, men mkt buffel och båg numera

• Haha
  • Wow
Coolman och 1 till
  • Laddar…
Stickan56
Coolman Coolman skrev:

Jaha. Det var dagens korkade inlägg.

Stickan

Bud är inte bindande.

Säljaren via polare 👍

• Gilla
  • Haha
Namnethär och 1 till
  • Laddar…
Stickan56 Stickan56 skrev:
Jaha. Det var dagens korkade inlägg.

Stickan
Vad kul för dig 😎

P
C carl fabian skrev:
Det är olagligt, man har rätt att få se alla budgivare, men mkt buffel och båg numera
Bulvaner …

• Gilla
Namnethär
  • Laddar…
C carl fabian skrev:
Fastighetsmäklare, banktjänstemän, försäkringsmäklare är ett släkte försig.

Lite mystiskt är det. En spekulant som tycker att nivån 9 MSEK är intressant och dessutom vill lägga första budet så lägger man sig knappast exakt på utgångsbudet utan några hundra tusen under det(?) Misstänker att det kommer att ta sin tid att sälja detta hus och mäklaren kommer inte att ge sig innan det finns några olika spekulanter. Det är i alla fall rätt tid på året nu för en försäljning. Ska bli intressant att se hur snabbt ett betydligt mindre men nyligen färdigbyggt hus på närbelägna Bullandö och i samma prisklass säljs för: https://www.skandiamaklarna.se/hitt...874396/?utm_source=hemnet&utm_medium=referral

J Josth skrev:
Lite mystiskt är det. En spekulant som tycker att nivån 9 MSEK är intressant och dessutom vill lägga första budet så lägger man sig knappast exakt på utgångsbudet utan några hundra tusen under det(?) Misstänker att det kommer att ta sin tid att sälja detta hus och mäklaren kommer inte att ge sig innan det finns några olika spekulanter. Det är i alla fall rätt tid på året nu för en försäljning. Ska bli intressant att se hur snabbt ett betydligt mindre men nyligen färdigbyggt hus på närbelägna Bullandö och i samma prisklass säljs för: [länk]
Jag tänker att:
https://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-evlinge-varmdo-kommun-tarnkobbsvagen-31-21297268#gallery

Är ett närmare exempel.

I praktiken är husen ungefär lika stora hus då dubbel-hallarna och garderoben i Curry-huset är död yta. 7,5 miljoner kr. Lika många sovrum, men också dubbelgarage, gäststuga och bastu. Dock bara en WC. Den konstiga trappen till loftet på Tärnkobbsvägen 31 kvittar bron på Tärnkobbsvägen 12.

Tredje visning idag.

Ska nån av BH medlem dit och kolla?
Skulle du ta med metall pinnar? 😁

J Jaggatagga skrev:
Jag tänker att:
[länk]

Är ett närmare exempel.

I praktiken är husen ungefär lika stora hus då dubbel-hallarna och garderoben i Curry-huset är död yta. 7,5 miljoner kr. Lika många sovrum, men också dubbelgarage, gäststuga och bastu. Dock bara en WC. Den konstiga trappen till loftet på Tärnkobbsvägen 31 kvittar bron på Tärnkobbsvägen 12.
Intressant. Jag brukar drömma mig bort på https://www.lilienhoff.dk/boligsoegning/

J Josth skrev:
Ska bli intressant att se hur snabbt ett betydligt mindre men nyligen färdigbyggt hus på närbelägna Bullandö och i samma prisklass säljs för: [länk]
J Jaggatagga skrev:
Jag tänker att:
[länk]

Är ett närmare exempel.
Båda husen ovan är rätt dåliga jämförelser? Man kan såklart ha det hur trevligt som helst i de husen och trädgården är färdigt och grön, med de är ju uppenbara fabrik/hemma-byggen utan särskild omsorg. Oavsett vad man tycker om arkitekturen, planlösning och detaljer i Husdrömmarkåken så finns det ändå ett spår av att någon tänkt till på ett helt annat sätt.

• Gilla
cpalm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.