67 912 läst ·
267 svar
68k läst
267 svar
Husdrömmar med feng shui, currylinjer och dyra markarbeten
P pmd skrev:
Det tog drygt drygt två veckor. Ganska snabbt, men tyvärr gjordes inte anmälan av det skäl jag hade hoppats på.B Bogeymannen skrev:
Jag tror(!) nog att de flesta i Sverige respektera att du har en kristen tro. Rätt många av oss respekterar dock inte vidskepelsen som den kristna tron innebär.I IconicMoose skrev:
Om din vidskepelse tillåts påverka den politiska styrningen av landet, så finns det en risk att den påverkar oss negativt.I IconicMoose skrev:
De flesta kristna i Sverige vill kanske inte ha hädelselagar, men det finns de som tycker att sådana lagar behövs.
Lite mystiskt är det. En spekulant som tycker att nivån 9 MSEK är intressant och dessutom vill lägga första budet så lägger man sig knappast exakt på utgångsbudet utan några hundra tusen under det(?) Misstänker att det kommer att ta sin tid att sälja detta hus och mäklaren kommer inte att ge sig innan det finns några olika spekulanter. Det är i alla fall rätt tid på året nu för en försäljning. Ska bli intressant att se hur snabbt ett betydligt mindre men nyligen färdigbyggt hus på närbelägna Bullandö och i samma prisklass säljs för: https://www.skandiamaklarna.se/hitt...874396/?utm_source=hemnet&utm_medium=referral
Jag tänker att:J Josth skrev:Lite mystiskt är det. En spekulant som tycker att nivån 9 MSEK är intressant och dessutom vill lägga första budet så lägger man sig knappast exakt på utgångsbudet utan några hundra tusen under det(?) Misstänker att det kommer att ta sin tid att sälja detta hus och mäklaren kommer inte att ge sig innan det finns några olika spekulanter. Det är i alla fall rätt tid på året nu för en försäljning. Ska bli intressant att se hur snabbt ett betydligt mindre men nyligen färdigbyggt hus på närbelägna Bullandö och i samma prisklass säljs för: [länk]
https://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-evlinge-varmdo-kommun-tarnkobbsvagen-31-21297268#gallery
Är ett närmare exempel.
I praktiken är husen ungefär lika stora hus då dubbel-hallarna och garderoben i Curry-huset är död yta. 7,5 miljoner kr. Lika många sovrum, men också dubbelgarage, gäststuga och bastu. Dock bara en WC. Den konstiga trappen till loftet på Tärnkobbsvägen 31 kvittar bron på Tärnkobbsvägen 12.
Intressant. Jag brukar drömma mig bort på https://www.lilienhoff.dk/boligsoegning/J Jaggatagga skrev:Jag tänker att:
[länk]
Är ett närmare exempel.
I praktiken är husen ungefär lika stora hus då dubbel-hallarna och garderoben i Curry-huset är död yta. 7,5 miljoner kr. Lika många sovrum, men också dubbelgarage, gäststuga och bastu. Dock bara en WC. Den konstiga trappen till loftet på Tärnkobbsvägen 31 kvittar bron på Tärnkobbsvägen 12.
J Josth skrev:
Båda husen ovan är rätt dåliga jämförelser? Man kan såklart ha det hur trevligt som helst i de husen och trädgården är färdigt och grön, med de är ju uppenbara fabrik/hemma-byggen utan särskild omsorg. Oavsett vad man tycker om arkitekturen, planlösning och detaljer i Husdrömmarkåken så finns det ändå ett spår av att någon tänkt till på ett helt annat sätt.J Jaggatagga skrev: