67 905 läst ·
267 svar
68k läst
267 svar
Husdrömmar med feng shui, currylinjer och dyra markarbeten
Och inte när det beslutats om kommunalt VA efter man börjat bygga va?J Josth skrev:
Kommunen beslutade i detta fall 2018 att detta område, Evlinge, skulle få kommunalt VA innan något detaljplanearbete startat avseende området. Här kan det möjligen vara så byggherrarna missat att ta del av detta beslut men det tar ju också flera år innan kommunalt VA verkligen finns framdraget så de ville kanske ändå inte vänta så länge(?) Står att om man har anlagt en egen reningsanläggning innan detaljeplanearbetet för området påbörjats kan man få viss kompensation så det är inte säkert att kompensation uteblir efter enbart beslutet om kommunalt VA. Borde klarläggas från kommunens sida.Appendix skrev:
Vi kan ju titta på några som ofta använder principen med två bockade trådvinklar i sitt dagliga jobb. Det funkar bra för dem men inga hartmannlinjer eller kryss de letar efter i de här fallen. Utfallet även signifikant väl och mycket över ett slumpmässigt. 
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Och istället för att (som det ser ut) gå och slita på ett knegarjobb så kunde dom börja mata av följande lista:GK100 skrev:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_prizes_for_evidence_of_the_paranormal
Snopet..
Att köra med offerkoftan kommer iaf inte hjälpa.A AG A skrev:Hur faan ska du ha det? Först är det ett jäkla gnäll över att man visat currylinjer lite nyfikenhet. Mest för att prova slagrutan. När sedan visar att man INTE tar det så seriöst, genom att skoja med alla totalförnekare. Så börjar du anklaga mig för att trolla.
HUR I HELVETE SKA MAN BETE' SIG FÖR ATT DET SKA PASSA HERRN.?
Det du ser på bilderna har inget med din lista att göra. Jag la in dem bara för att tonen i tråden har gått lite överstyr. Man får acceptera att även det man tror på oavsett inte har förklaringsräckvidd förbi definitionerna man utgår från.O [old rusty] skrev:
Knegarna där tror jag om jag inte minns fel representerar både privat och offentlig sektor. Två från fria näringslivet och två från vardera region och kommun.
Tvivlar jag inte ett ögonblick på. Finns tomtar överallt.GK100 skrev:
Det du ser på bilderna har inget med din lista att göra. Jag la in dem bara för att tonen i tråden har gått lite överstyr. Man får acceptera att även det man tror på oavsett inte har förklaringsräckvidd förbi definitionerna man utgår från.
Knegarna där tror jag om jag inte minns fel representerar både privat och offentlig sektor. Två från fria näringslivet och två från vardera region och kommun.
Men skattepengar ska inte gå till slagrutor, elsanering och astrologi.. Vad privata företag gör får stå för dom så länge inte skattepengar är inblandat.
Du får förstå att tomtarna gör sitt jobb där och i bästa fall undviker onödiga utgifter från skattefinansierade kistan genom det de sysslar med på bilden.O [old rusty] skrev:
Och eftersom det inte finns några som helst bevis för det så är sannolikheten större att det är båg. Och därmed slöseri med skattepengar.GK100 skrev:
Allt är ju i stort OT pga det som bilderna visar inte har det minsta med linjer, kryss eller vattenådror att göra. Det visar mest att de som ropar så mycket (med fog) kring vad tex AG A skriver själva enkelt fastnar i egna första så hårt inövade tanken att man inte kan föreställa sig vad som visas och verkansmekanismerna som kan användas.O [old rusty] skrev:
Jag ser det mest som en övning i att undvika dessa onödiga och kanske i slutändan falska, felaktiga dikotomier som så lätt dyker upp i denna typ frågor.
Jag tror om jag minns rätt att de höll på att reda ut gamla o- eller bristfälligt dokumenterade ledningar. Markområdet där har haft en lång och brokig historia med olika ägare tex som sagt region och kommun. Byggnader rivna och nybyggen omvartannat samt ledningar omlagda, skarvade, raserade men inkopplade osv.P pmd skrev:
Var i området av andra skäl och tog några bilder för framtida bruk. Föreslog att de kunde tex låna elverkets sökare men de föredrog sin metod.