1 487 läst ·
20 svar
1k läst
20 svar
Hus med tomt som gränsar till åkermark (vete)
Håller med, dragracing med skotrar vintertid på åkern intill är mycket störande både dagtid och sena kvällar (säkerligen rattfyllor) 🤬. Tack å lov har det blivit mindre och mindre snö och kortare skootersäsong. Har bott i huset i 24 år .W whak skrev:
Sen åker kogödsel på i maj, luktar några dagar, men man har blivit härdad
Om man ser det positiva så är det att ytan med största sannolikhet aldrig kommer bebyggas så ni får ha utsikten ifred.
Även jag är uppvuxen med åkrar (oftast vete) runt nästan hela huset och i början var våra närmsta grannar ca 400 grisar (vi hyrde boningshuset på grisgården) med slaktsvinstallet+slakttransporten bara ett par meter från verandan. Mamma klagade ibland, lite med glimten i ögat, på att det aldrig var någon idé att tvätta fönstren; först var det sådd som dammade, sen kom alla världens flugor på besök (de försvann när grisarna försvann), sen var det dammig skörd och när allt det väl var över så var det minusgrader så då gick det inte längre att tvätta fönstren. I övrigt märkte vi knappt av att vi bodde mitt på en aktiv gård och när grisarna försvann upplevdes inte ens den oftast väldigt dammiga skörden som någon olägenhet och totalt sätt tycker jag att det körs så pass få dagar per år för spannmålsodling att det inte är något att störas av.
Jag störs betydligt mycket mer av när ena nuvarande grannen bara 70-90 meter bort kör grästrimmer för han släpper gasen så fort den har varvat upp till max, gasar igen, släpper precis när den varvat upp osv i 1-2 timmar vilket driver en till vansinne.
Jag störs betydligt mycket mer av när ena nuvarande grannen bara 70-90 meter bort kör grästrimmer för han släpper gasen så fort den har varvat upp till max, gasar igen, släpper precis när den varvat upp osv i 1-2 timmar vilket driver en till vansinne.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden