13 703 läst ·
22 svar
14k läst
22 svar
Hus med glasveranda på ena sidan
Hej igen!
De husleverentörer som vi valde mellan på slutet, var faktiskt Karlssonhus, Sävsjöträhus och Allmoge.
Jag föreslår att du presenterar dina ideér redan nu för Allmoge, så kommer arkitekten att rita (handrita - inte vanligt idag) förslag helt kostnadsfritt.
Allmoge levererar endast husstommen, men de kan säkert rekommendera entreprenörer där du bor.
Må så gott! :-*
// Snäckan
ps. Pär ska lägga klinkers i källaren hela helgen, städa på tomten (20 kubikare container står och väntar) - själv ska jag ligga på sofflocket och äta praliner! :-/
De husleverentörer som vi valde mellan på slutet, var faktiskt Karlssonhus, Sävsjöträhus och Allmoge.
Jag föreslår att du presenterar dina ideér redan nu för Allmoge, så kommer arkitekten att rita (handrita - inte vanligt idag) förslag helt kostnadsfritt.
Allmoge levererar endast husstommen, men de kan säkert rekommendera entreprenörer där du bor.
Må så gott! :-*
// Snäckan
ps. Pär ska lägga klinkers i källaren hela helgen, städa på tomten (20 kubikare container står och väntar) - själv ska jag ligga på sofflocket och äta praliner! :-/
Hej på er!jointen skrev:
Vad kul att se att det går bra för er! Allt verkar ju flyta på och gå riktigt undan. Såg att ni stomreste 19/10 och hade tätt tak på bara ett par dagar. DET HADE INTE VI...
Ni har även fått en "byggdörr" och kan låsa ert hus. DET KAN INTE VI.
Vårt hus stomrestes 19/6 - så då förstår ni säkert att vi inte är helt nöjda (med all rätt, tycker vi) med de utvändiga snickerierna.
Förra vecka fick vi "låna" era snickare i tre dagar, de byggde räcket på förstukvisten, monterade garageport och annat smått och gott - jätte trevliga killar som fick mycket gjort på ett par få dagar.
Det ska bli kul att följa ert bygge på bloggen!
Vänliga hälsningar
// Snäckan
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Spårar inte tråden ur nu? Det är väl bättre att starta en ny tråd om Allmoge-hus? 
Medlem
· Västmanland
· 2 229 inlägg
Appropå glasveranda har vi nu fått ut bilder på bygget av vår. Kolla vår sida, leta efter fotoalbum i högerlisten. Titta i Hus-Ute.
Hej,Snäckan skrev:Hej på er!
Vad kul att se att det går bra för er! Allt verkar ju flyta på och gå riktigt undan. Såg att ni stomreste 19/10 och hade tätt tak på bara ett par dagar. DET HADE INTE VI...
Ni har även fått en "byggdörr" och kan låsa ert hus. DET KAN INTE VI.
Vårt hus stomrestes 19/6 - så då förstår ni säkert att vi inte är helt nöjda (med all rätt, tycker vi) med de utvändiga snickerierna.
Förra vecka fick vi "låna" era snickare i tre dagar, de byggde räcket på förstukvisten, monterade garageport och annat smått och gott - jätte trevliga killar som fick mycket gjort på ett par få dagar.
Det ska bli kul att följa ert bygge på bloggen!
Vänliga hälsningar
// Snäckan
Kul att ni är nöjda med "våra" snickare! Nu behöver vi dem dock själva så ni får klara er utan dem ett tag...
Roligt att höra att ni följer vårt bygge. Vi har självklart varit inne och smygkikat på ert!
Lycka till med slutklämmen!
kolla in Villa Nystuga som byggt med VillaVarm http://villanystuga.blogspot.se/
Klicka här för att svara