Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Var är den, i vilket rum?
Jag tycker det är snyggt om man slammar väggen, dvs lägger blaskigt bruk så att den underliggande strukturen och fogtekniken blir synlig. Möjligen behöver man rensa och foga om några av de där fogarna för att de ska bli "estetiska" och inte upplevas som en klump bruk på utsidan av teglet.
Jag tycker det är snyggt om man slammar väggen, dvs lägger blaskigt bruk så att den underliggande strukturen och fogtekniken blir synlig. Möjligen behöver man rensa och foga om några av de där fogarna för att de ska bli "estetiska" och inte upplevas som en klump bruk på utsidan av teglet.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Putsa röstar jag för!
Att bara slamma känns som det skulle bli ett eldorado för spindlar, myror och kanske värre
Att bara slamma känns som det skulle bli ett eldorado för spindlar, myror och kanske värre
Vi har samma väggar, delvis lersten, delvis tegel. De är grovputsade med kalkputs, därpå ett lager genomfärgad finputs i ljusgrått. Ytan behandlar man med kalkvatten för att stoppa 'dammande'.
Bilder på färdig puts hittar man här, på resten av bloggen hittar du lite mer beskivning av processen och slutresultatet.
Bilder på färdig puts hittar man här, på resten av bloggen hittar du lite mer beskivning av processen och slutresultatet.
Klicka här för att svara


