1 810 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Hur vet man att den stekpanna man köper funkar på induktionshällen?
Vi har köpt några nya stekpannor men dom fungerar dåligt på vår spis med induktionshäll.
Vi har en gammal emaljerad gryta som fungerar utmärkt så jag tror inte att det är något fel på hällen.
Vänliga hälsningar
Jörgen
Vi har en gammal emaljerad gryta som fungerar utmärkt så jag tror inte att det är något fel på hällen.
Vänliga hälsningar
Jörgen
På vilket sätt fungerar de dåligt? Grunden är att det måste vara magnetiskt material. Sedan är det i vanlig ordning en fördel om det är tjock botten. Jag tror det blir svårt att gradera funktionen utan att prova.
Symbolen för induktion finns på de nya stekpannorna.
Botten på pannorna slår sig, ibland gungar och snurrar den på andra buktar botten upp så att bara kanten rör hällen.
Jag tror helt enkelt att kvalitén på dessa pannor är för dålig.
Tack för hjälpen.
Jörgen
Botten på pannorna slår sig, ibland gungar och snurrar den på andra buktar botten upp så att bara kanten rör hällen.
Jag tror helt enkelt att kvalitén på dessa pannor är för dålig.
Tack för hjälpen.
Jörgen
Du värmer sannolikt upp stekpannorna för snabbt. Börja på en lägre temperatur och öka. Använd aldrig "bostläget"...K Krassegrand skrev:
Dels tunn botten, dels för snabb uppvärmning.K Krassegrand skrev:
Botten på ett kallt kärl ska vara lite konkav.
Även en tjock gjutjärnspanna ska värmas på max medelvärme tills hela pannan är varm, då går det att höja värmen lite. Att värma en gjutjärnspanna tar ca 5 minuter.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tång jag haft i 30 år utan att veta vad den är till för. *bilder*
Verktyg & Maskiner -
Vattnet rinner rakt ut igenom golvet/ grunden.
Vatten & Avlopp -
hur vet man att denna markerade vägg är bärande eller inte i villan?
Utbyggnad och tillbyggnad -
Cirkulationspump är denna vettig, eller bättre alternativ?
Värme allmänt -
Vattenutkastare läcker (vet ej märke på den)
Vatten & Avlopp