Hjälp. Har anlitat välrenommerad lokal byggfirma för att renovera badrum o tvättstuga. För att kunna tvätta o duscha under tiden så har vi ställt in tvättmaskinen i relaxavdelningen och det avloppet går ut i den delen som ska renoveras så allt ligger öppet under tiden. När de avslutat bilning etc i torsdags så hade de inte rensat avloppsbrunnen som används så det var stopp deluxe där. Rensade själv för hand men avrinningen var alldeles för dålig så meddelade byggledaren o sa åt denne att detta måste åtgärdas. De gjorde så i fredags enligt honom men nu när vi körde tvättmaskinen så flödade det över men sen gick vattnet ut i ett hål rakt ner i grunden!! Huset är en suterränghus från 50 talet som står på berg och denna del är i den ”djupa” delen. Får naturligtvis inte tag på byggarna nu men hur farligt är det att vattnet går rakt ner under grunden?

Det är ju relativt rent vatten och en begränsad mängd, så inget jag skulle hängt upp mig på.

Om det inte finns grannar eller annat organiskt material under är det väl inte så farligt

Intet Intet skrev:
Det är ju relativt rent vatten och en begränsad mängd, så inget jag skulle hängt upp mig på.
Det jag är fundersam på är dels vart vattnet tar vägen så att det inte blir stående i ngn grop under huset o börjar mögla (står på berg som sprängdes ut) samt om betongen i grunden måste torkas upp innan de fortsätter med isolering o tätskikt.

Under hus är det oftast pissblött. Det gäller att ha så mycket Makadam under att huset inte blir blött om fötterna. Så möglande vatten behöver du inte bry dig om.

• Gilla
pontus7111
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.