1 554 läst ·
3 svar
2k läst
3 svar
Hur vet jag vad jag har för grund?
Bor i ett gammalt korsvirkeshus (1700-tal), som var renoverat när vi flyttade in.
Har alltid fått för mig att det endast var platta under vissa delar av huset. Tror att förra ägaren sa det, men han visste nog inte så mycket.
Nu tänkte jag montera fuktsensorer i delen som inte har platta, men när jag sågade upp golvet (i en garderob) kom jag till betong.
Nu börjar jag tro att det är platta överallt. Finns det något sätt att ta reda på detta utan att såga upp golvet på massa andra ställen? Utifrån är det omöjligt.
Nån sorts detektor kanske?
Har alltid fått för mig att det endast var platta under vissa delar av huset. Tror att förra ägaren sa det, men han visste nog inte så mycket.
Nu tänkte jag montera fuktsensorer i delen som inte har platta, men när jag sågade upp golvet (i en garderob) kom jag till betong.
Nu börjar jag tro att det är platta överallt. Finns det något sätt att ta reda på detta utan att såga upp golvet på massa andra ställen? Utifrån är det omöjligt.
Nån sorts detektor kanske?
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Finns det inga ventiler som du ser från utsidan? Är grunden helt stängd så borde det vara platta såvida du inte har en källare.
Är det stenar som grund?
Är det stenar som grund?
Lösvirkesbyggare
· Gävleborgs
· 2 434 inlägg
Annars kanske en detektor av något slag kan fungera, typ regelsökare men dom hittar väl inte betong iofs..
Produkter som diskuteras: "regelsökare"
Regelsökare S200 Stanley
Finner trä upp till 19 mm
366 kr inkl moms
Läs mer
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden